Sevilla

Turen til Sevilla gik rigtig fint. Vi havde lidt over 1 time på Mallorca og fløj så videre mod Sevilla. I Sevilla kunne vi ikke rigtig finde ud af om vi skulle finde lufthavnsbussen eller flotte os og tage en taxa. Det blev det sidste, men det ærger jeg mig lidt over nu. Da jeg har fundet ud af at bussen kun ville have kostet 2.30€ og taxaen kostede 25 €. Også kunne taxaen ikke engang køre os helt frem til hotellet😉 Det syntes vi var lidt mærkelig!!!! Meget mærkelig firma…meget mærkelig!! Men det var ikke så mærkelig enda, og det så vi da vi kom frem til hotellet. Lope de Rueda er en af de smalleste og mest snoede gader jeg har set, den var ikke mere end 1,25 der hvor den var breddest.

Vi lavede sjov med at, her skulle man ikke bo hvis man ville have nye møbler. En ny sofa ville ikke kunne klæmme sig frem.

Det første jeg gjorde, da vi var blevet installeret på hotellet var at sende Lucy en SMS. Og vi aftalte at vi skulle mødes senere på aftenen, ved 20.00 tiden. Så ville vi ud og spise og få en øl!!! John skulle så møde Lucy og Niels for første gang. Og vi hvde en rigtig hyggelig aften. Maden var desværre ikke særlig god. så restauranten vil ikke få et godt ord med på vejen. Men så er det også lidt fordi at John, som ju er vegetar, har det lidt svært her i Spanien. Jeg tror nok at Spanien er et af de lande i verden hvor, det er sværest at være vegetar.

vores første aften i Sevilla

vores første aften i Sevilla

Det var dejlig varmt, vi sad udenfor på restauranten lige til ca 22.30 og gik så hjemad mod hotellet. Vi bor alle 4 på samme hotel, udenfor hotellet ligger der en lille tapasbar og der fik vi en sidste øl før vi gik hver til sit.
Den næste dag skulle vi mødes med Lucy og Niels ved 14.00. Så før det nåede vi rundt og se lidt af byen. Vi var nede ved floden. Dertil skulle vi helt bestemt igen for at gå nogle ture. De har gjort det til et grønt område nede rundt floden, Det var skønt at gå der. Dernede ligger også Torre del oro = Guld tårnet. Som har fået sit navn efter den belægning den havde i gamle dage som fik den at kaste et gyllendt skær af sig i solen. Den har vist også været opbevaringsted for det Inkaguld som Columbus og andre havde med hjem fra Sydamerika. Tyrefægter arenan ligge også her, men en ting var sikker vi skulle IKKE ind og se en tyrefægtning.
Da vi mødtes med Lucy og Niels, besluttede vi os for at besøge el Alcazar, det er borgen der ligger lige ved siden af katedralen. Hvis man kommer lidt ud på eftermiddagen var vores oplevelse at køen ikke var så lang. Man kan prøve at komme tidligt, men så kommer man sammen med alle andre turister og så kan man meget væl komme til at stå i kø nogle timer i solen. Man kan sagtens afsætte 3-4 timer på besøget til Alcazar. Nu har jeg ikke besøgt Alhambra endnu.. Men jeg har hørt mange sige at Alcazar er i Alhambra-stil. det er virkelig storslået og meget flot. De gjorde meget ud af deres værelser, mosaikdekorationerne på deres vægge. Desværre var der ikke nogle møbler, det kunne have været meget sjovt også at se hvordan de boede. Der var 2 afdelinger i slottet, den ene del var bygget i arabisk stil og den anden i gotisk. De var stort set lige flotte bægge afdelinger. inde i et værelse hang der også nogle super flotte gobeliner. Den vi faldt fuldstændig i staver over var et landkort over middelhavet. Men vendt på hovedet så afrika var øverst. Det var lidt sjovt at se det sådan.
Haverne der tilhørte slottet var også rigtig flotte. Maj er en rigtig god måned at rejse i, fordi der så er så mange blomster og de har bare de flotteste farver. Hvad siger I til et blådt træ???😉

El Alcazar

El Alcazar

Den store dag er kommet, dagen for bryllupet, den 30 maj. vi ville have været inde og set Katedralen idag sammen med Lucy og Niels, men det er en eller anden helligdag så der var lukket, så vi slentrede rundt istedet gik på cafeer, var hjemme og spiste og fik en lur. NÅJA…🙂 alle dagene vi har været her har jeg kæmpet som besatt for at få mit tørklæde færdig, som jeg skal have til min kjole. Jeg hækler og hækler hvert øjeblik jeg har tilovers. og den blev færdig ½ time før vi skulle mødes med Lucy og Niels for at gå hend til bussen. Helt færdig blev den desværre ikke, der skulle også været perler og paljetter på, men dem må jeg sætte på her bagefter.
Kl. 18.15 skulle bussen komme og hente os. Men det er jo Spanien så den var selvfølgelig forsinket. Men det gør heller ikke noget da både gommen og bruden også var forsinkede. Vielsen skulle gå igang 19.00, men den var vist nærmere 19.45 eller mere. Nu kan jeg lige pludselig godt forstå hvorfor, vielsen først normalt begynder 21.00. Det er godt nok varmt og festtøjet bliver godt nok lidt varmt.
Vielsen var rigtig smuk. Det hele foregik selvfølgelig udendørs.

P1060918
det var en rigtig god fest der først sluttede ved 3 tiden. Eller var det senere? Men bussen gik hjem og vi var godt stekte. Vi sov længe den næste dag men tog det meget stille og roligt, vi mødtes med Lucy og Niels, Franzisca og Fernando ved 12.30 og så gik vi på cafeer, det var super hyggelig og lige hvad vi kunne klare. Idag er også dagen hvor de andre 4 tager hjem og kun John og mig er tilbage. Det føltes rigtig mærkelig at sige farvel og begefter gå alene rundt i gaderne…

P1060952
… Men Sayuri og Jesus er her stadigvæk. dem tog vi til Cordoba sammen med + sayuris familie. Vi besøgte la Mesquita og det var en oplevelse… men jeg vil skrive om det under Cordoba.

Mange steder i Sevilla er det grattis at komme ind hvis man er fra et Eu-land. Et af de steder er Casa de Pilatos. Det er et rigtig flot palads med mosaik på væggene, smukke patios-små gårdhaver. I den ene af haverne var der en væg der var helt dækket af blomster. Ideen til dette billed fik jeg af Lucy som taget den samme slags nogle dage før. Det ser ret godt ud synes jeg selv🙂
DSCF0948

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

