Nyt strikke projekt :-)

Man lærer så længe man lever.
Og jeg har lige lært hvordan man kan strikke et tæppe i 4-kanter uden at behøve strikke en masse 4kanter, som så senere skal sys sammen og hæftes ender på.
Dovenskaben længe leve!!!
Hver onsdag går jeg til strik i Garnforretningen Mariahønen, adresse findes i andet indlæg.
Og der er der en pige, der har strikket et sådan tæppe og hun fortalte, at hun bare var så glad for det. En anden af pigerne fik så også blod på tanden og syntes det var en god ide.

Og jeg, ja jeg syntes jo også at det var en fremragende ide. Og jeg kunne godt bruge et nyt tæppe til sofan. Dem jeg har nu er nogle små, grimme SAS nogle.

Mine 2 veninder strikker sine i et garn der hedder Smart fra Sandnes. Det er 100%uld.
Skal lige huske at se efter om det er superwashed. Men det kunne jo være ganske smart, da det er til et tæppe. 🙂 At uld er superwashed betyder at det kan tåle maskinevask, selvom det er uld.
Jeg har dog i længere tid haft mine øjne på Frøya garnet fra Viking. Viking er et norsk garnfirma, som faktisk laver nogle rigtig lækkre garner.
Frøya er lavet af 80%uld og 20% nylon. Og det er simpelhend bare superlækkert og blødt.
det er superwashed så man kan godt vaske det på 40 i vaskemaskinen.

Men tilbage til tæppet. Det er jo ikke fordi det er den store åbenbaring. Jeg har bare ikke tænkt på det før. Men istedet for at strikke mange firkanter som skal sys sammen i alle 4 sider. Så strikker man nogle lange strimler som skal sys sammen. Meget nemmere!!
Så skal man bare skifte farve, når man har strikket en 4kant. Og for at gøre det hele endnu nemmere så hver gang man skifter farve, så tager man bare de 2 ender med og snor den om den tråd man strikker efter hver maske.

Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.