Filtede sutsko

Jeg har kastet mig over et lille filte projekt.
Det er rigtig mange år siden jag har filtet/valket og nu har jo Mariahønen fået noget garn som ser ud til at være godt til det.
Det er et garn fra Sandnes der hedder Easy og det findes i rigtig mange flotte farver.
dette garn ligner faktisk garnstudio´s Eskimo til en forveksling, måske en lille smule tyndere. Det skal blive spændende hvordan det ser ud når jeg tager den ud af vaskemaskinen.
P1070981
sutskon er strikket i en mega overstørrelse fordi den skrumper en hel del når den kommer i vaskemaskinen og bliver vasket.
Opskriften jeg har brugt er fra Sandnes og er egentlig beregnet til fritidsgarn, som er lidt tyndere. Men jeg fandt ud af hvilke pinde jeg skulle bruge til at få den sammen strikkefasthed og så gik jeg i gang.
P1070986
Da jeg havde fået den strikket færdig og syet sammen, kom den så i vaskemaskinen og den fik en tur på 40 grader.
DSCF1494
Men jeg har ikke fået taget et billed af den færdig, men jeg skal nok sætte et billed ind.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

