Tørklæde

Hvis jeg skulle anbefale en god bog i knagerække strik så er det helt klart, min veninde, Heidi Cramer gotfredsens bog. Den hedder “En knag til at strikke“.
Jeg har prøvet mange af opskrifterne og de er super nemme at gå til. En ting der er så skønt med knagerække strik er at det går så hurtigt. Man kan se allerede efter 10 minutter at det begynder at ligne noget.
Men den af opskrifterne som jeg hele tiden vender tilbage til er et tørklæde med flæsekant.
Men der er også mange andre skønne opskrifter på bl.a. sjaler og ponchoer.

Lige nu er jeg igang med at lave 3 af disse tørklæder. Jeg havde tænkt mig, at jeg ville give en hver til pigerne, jeg skal være sammen med i Wien.
For nemhedens skyld har jeg valgt at de skal laves ens og i samme farve. Jeg laver den i 3 forskellige kvaliteter garn. Jeg elsker at mixe forskellige garner fordi at det man laver kommer til at se helt forskelligt ud allt efter hvilket garn man vælger.
1 tråd Alpaca fra Mayflower
1 tråd Kitten mohair fra sandnes
1 tråd Chili Fra sandnes.

Jeg er næsten færdig med den første og er godt igang med nummer 2. Men jeg har også lidt travlt, de skal jo være færdige til den weekend hvor jeg tager afsted.

Hos Maria i Mariahønen er der hjælp at hente, hvordan man kommer igang med knagerækkestrik og køb af din egen knagerække.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

