2 projekter færdige til John :-)

De færdige strikke projekter, de falder ned rundt om ørerne på mig.🙂
Og jeg må ærlig indrømme at jeg er ganske stolt.🙂 Nogle ting kan jeg være både 1 og 2 år om at færdig gøre.
Som dette halstørklæde f.eks.
Det var Johns julegave for 2 år siden.
Normalt gider jeg ikke det der med julegaver, men John fik mig overtalt. Og så hæklede jeg et halstørklæde til ham. Så kunne han lære det. Han har ikke plaget mig siden!!😉
Meeen…. Han er nu glad for tørklædet og han brugte det da også den vinter. Men sidste år strikkede jeg et andet halstørklæde til ham, som var lidt bredere og tykkere, så i sommers kom han og spurgte om jeg ikke kunne gøre det andet halstørklæde lidt bredere også, fordi det kunne han egentlig bedre lide. Og det kunne jeg jo ikke stå for!!🙂 Ikke et øje var tørt!!😀

Hvad gør man ikke for ham den søde???
Tilsyneladende allt: – Når man t.o.m strikker noget på små pinde og så med sort garn og hele herligheden er i størrelse XL.
Jeg slæbte John med hen til Maria, fordi nu skulle han kigge på farver, jeg havde nemlig allerede bestemt hvilken slags garn jeg gerne ville strikke i. Men John kunne selv få lov til at bestemme farven. Det var vist lige hvad jeg kunne overlade til ham.
Garnet jeg gerne ville strikke i var Cotton-wool fra Gepard, og Maria har det i rigtig mange lækre farver som jeg glædede mig til at vise John.
Jeg havde regnet med at han ville vælge en af de flotte farver, fordi normalt har han ikke noget imod at gå farverigt klædt for oven. Han går ofte i både lilla, røde og blå skjorter og den vinter-cardigan jeg strikkede til ham for 2 år siden, den er i en blå-lilla farve, som jeg vil pointere at han selv valgte.
Stor var min skuffelse da han holdt fast i at denne cardigan skulle være sort.

Men ham den søde har været nødt til at betale prisen for den beslutning. Den skulle have været færdig i sommers, men det var den ikke!!
Tålmodigt har jeg forklaret ham, at hans cardigan alltså var havnet i skammekrogen.
Mange af mine projekter havner på et eller andet tidspunkt i skammekrogen i kortere eller længere tid. Når jeg ikke rigtig kan finde ud af at komme videre, har strikket forkert eller er i en forkert farve på for små pinde.
Mange ting har jeg nået at strikke ind imellem og nogle gange har John, med “gråd” i stemmen spurgt mig om jeg havde glemt hans trøje.
For at gøre trøjen en lille smule mere interessant, lærte Maria mig at lave nogle nemme snoninger. Men de skulle være en overraskelse
for John. Da jeg var halvfærdig med begge forstykker hvor snoningerne er så fik John dem at se. Han ville jo egentlig ikke have noget som helst på sin cardigan. Den skulle nemlig kun være i det samme mønster. John kalder nemlig glatstrikning for et mønster og han synes det ser pænt ud.
Men heldigvis blev han begejstret for snoningerne. Men det manglede da bare!!🙂

Cardiganen er i stort set min egen design. da John ikke kunne finde en han gerne ville have. Han forklarede mig hvordan han ville have den skulle se ud. Og så fik jeg Maria til at hjælpe mig med at finde en opskrift i samme tykkelse garn så jeg kunne få en lille hjælp til målene og maskeantal, for at det skulle passe med en herre størrelse XL.
Maria hjalp mig også med at regne ud hvordan jeg skulle lave ærmerne. De var det sværeste på hele trøjen og uden Marias store hjælp ville denne bluse stadig ligge i skammekrogen og det ville den nok gøre på livstid.

Garn, opskrift og hjælp kan fås i Mariahønen
Mariahønen
Viktoriagade 19 b
på Vesterbro i København
Tel 33791279

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til 2 projekter færdige til John :-)

  1. John siger:

    Hold da op! ham John Jørgensen der!!!!

    Tsk Tsk!

    Meeen
    Tak for trøjen og halstørklædet alligevel søde
    Det er virkelig godt strikket og hæklet!
    (min lillebror troede min cardigan var købt da han så den så han chekkede den lige i nakken for varemærker!)
    Kh.
    John

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

