Himmelen over Jorden…

… Det var navnet på årets tema.
Hvert år har et nyt tema og det bliver hele hallen udsmykket efter.
Jeg ved egentlig ikke hvor meget folk lægger mærke til det, når de kommer ind.
Men det er en fantastisk oplevelse at se det vokse frem, som dagene går.

Næste gang I er til juleløses jul i den Grå hall, så glem ikke at også se udsmykningen. Der har været en “Designer” og et helt hold der har knoklet med det i flere dage.

Jeg ankom til den Grå hall ved 10.00 og havde håbet på at jeg kunne nå Anders før han tog til Sverige.
Jeg havde jo ikke været der dagen før, så jeg ville gerne føres “up to date” med, hvad der blev lavet i går og hvad der manglede at blive lavet.
Men han havde allerede taget afsted. Det var lidt Øv!!!😦 Men heldigvis kommer han tilbage i aften.
Men så ringede jeg da bare til ham. Selvfølgelig ikke lige så sjovt, som at snakke rigtig med ham, men bedre end ingenting. Så fik jeg den gode nyhed at Freja kom, en fælles veninde. Det var jeg super glad for at høre da vi manglede nogle i baren.
Jeg har ikke været så meget ovre i vegetarkøkkenet i dag. Da jeg udover at have ømme arm og ben muskler er blevet lidt snottet. Tænkte at det nok ikke var så smart at komme for tæt på maden. Men der var også rigeligt at se til i baren.

Jeg skulle have sammensat mit barhold, gjort mere plads i baren, sat ølanlæggene til osv. Alltså… Jeg gjorde det ikke alene. Illan og mig fik sat skik på det hele, og helt ærlig så var klokken lige pludselig 16.00, hvor jeg havde sammenkaldt til barmøde. Dagen den strøg bare forbi.
Hele min stab af bartendere skulle presenteres for hinanden. Og så var der lidt om regler, priser, hvordan man skifter en fustasie (det kan jeg ikke lige stave til), Og andre informationer de havde brug for.
Jeg var simpelhen super tjekket😉

Så endelig det store øjeblik, vi har arbejdet frem imod de sidste 3 dage.
Kl. 17.00 slår vi dørrene op… Og ind strømmer menneskemængden til taktfaste applauser!!
Lige netop dette øjeblikke er det bedste på hele aftene. Nakkehårene rejser sig i nakken på mig, og en glæde følelse spreder sig i kroppen på mig.
Vi har igen i år knoklet med at få det hele stablet på benene og nu kommer belønningen. Alle disse glade mennesker som er kommet for at fejre jul sammen med os.
Af mange forskellige grunde, men en ting har de tilfælles og det er at de har følt sig alene i julen og ville ud og være sammen med andre.
I gør min jul værd at fejre!!!!

Nu vil jeg gå i seng. Mine oplevelser fra aftenen har nået at bundfalde og nu er jeg parat til at sove!!!
I må alle have en fortsat forygende Jul!!!!
Tak for i år… og for manges vedkommende ser jeg dem ikke før til næste jul i den Grå Hal. Men til da må I allesammen have det godt!!!😀

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København, Ture i Danmark og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Himmelen over Jorden…

  1. Solsikkens-Sang siger:

    Det lyder godt nok som om at du har haft en kanon jul på Christania. Og rigtigt har nydt det.

    Jeg har også haft en dejlig jul i familiens skød, sådan er vi jo heldigvis så forskellige hvordan vi gerne vil fejre julen.

    Jeg synes det er stort det arbejde du ligger i, at hjælpe andre, som er alene i julen.

  2. lindasnetsted siger:

    Tak Henriette!!!
    det lyder godt at du haft en god jul. Men du plejer at være god til at hygge.

    Jo jeg kan godt lide julen ude på Christiania, men til syvende og sidst, så ender det hele med at det er god fest. Ikke så meget fordi man gør noget for andre.

  3. Pingback: Juleaften i den grå hal | Lindas-netsted

  4. Pingback: Juleløses jul 21 December – 2015 | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

