En Park dag

Hvis det blev godt vejr i dag skulle vi en tur i nogle parker og blev det dårligt vejr skulle vi på museum.
Og i dag blev det godt vejr. Vi har sovet rigtig godt i nat så vi er klar til de store eventyr. Vi startede ud med at tage metroen til Valcarca og derfra var der rimeligt skiltet til Park Güell. Vi skulle opad opad og atter opad. Men heldigvis var der rulletrapper. 😉 Puha bare tanken på at skulle have gået op, gør mig helt slap i koderne. Vi kom ind af en af bagindgangene, hvor vi kunne gå op på et udsigtsbjerg. Udsigten var flot men der var hele tiden folk der masede for at komme op og ned og ind imellem også en med højde skræk der lige pludselig ikke ville længere. Udsigtsbjerget var en bunke sten der var blevet bygget der og for neden var det en lille plateau, med bænke og på en af dem lå der en kattimis og slangede sig. Den var lidt sød. 🙂
Så skulle vi videre og se noget Gaudi ting. Der var en plads med bænke i mosaik. Eller rettere rundt hele pladsen slanger der sig en lang bænk med mosaikker. Oppe i en cafe fik John en kaffe og da vi sad der og nød solskinnet så lagde vi mærke til de fugle der var ovenover os. Tidligere da vi hørte dem skræppe op sagde jeg at det kunne altså være sjovt hvis det var papegøjer. Og nu fik vi en bedre kig på dem og om minsandten om de ikke lignede papegøjer rigtig meget. Helt grønne papegøjer.

Det var helt fantastisk at gå rundt i parken og kigge på alle hans skøre ting. Barcelona fik en hel masse plus points pga denne park. Vi brugte adskillige timer herinde og der var rigtig mange sjove ting at se. Vi var også inde i et lille museum som vi fik 15% rabat med vores rabathæfter.
Så entreen på 5.5 € blev 4.5€ . Jeg kan ikke lige overskue om det er 15% men pyt. Det var ikke rigtig pengene værd. Huset var næsten mere spændende udefra end indeni. Før vi gik ud derfra nåede vi også ind i et af de huse der er lige ved hoved indgangen. Udefra ser de nemlig rigtig spøjse ud. Den ene af husene var åben så vi kunne komme ind. Den var åben fordi det var en souvenir butik. Men man behøver jo ikke handle noget.

Nu tog vi metroen til ”Arc de triumfo”, fordi der ligger både vores bus station og den næste park på programmet. Vi fik købt billetter til Madrid, det var lige 56€. Det var lige pludselig en ganske stor udskrift, men meget billigere end hvis vi ville tage toget, så ville vi komme op på 230€. Noget af en forskel. Nu håber jeg bare at busserne er nogenlunde, fordi det er jo noget af en tur. Der er over 600 km til Madrid. Efter det fandt vi ud af at vi kan tage bus til Figueres. Der hvor Dali museet er. Men vi ved ikke om det ligger tæt på stationen. Så det vil vi lige finde ud af før vi køber busbilletter.

Næste park er Park Ciutadella, hvor man også finder deres zoo. Det er også en smuk park. Der var et fantastisk springvand.

Det var simpelthen overdådigt. Der var en ældre dame der gav mågerne mad. Mågerne de stod næsten stille foran hende oppe i luften og ventede på at hun skulle kaste brød op som de så fangede i luften. Parken har også en mamut statue i naturlig størrelse.
Vi gik rundt i parken og nød af det gode vejr.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , . Bogmærk permalinket.