Maritimt museum og Familiebesøg

i dag skulle der ifølge vejrudsigten blive rigtig godt vejr. Men da vi vågnede var det overskyet og det regnede. ØV!!! 😦
Det var ikke i dag vi skulle se ”la Sagrada familia” Så ville vi hellere på maritimt museum i dag.
Det regnede da vi gik til metroen, men da vi kom ud igen var det holdt op, så ville vi lige nå hen til min skole først og tage os en kig på den. Den er godt nok blevet moderne siden jeg gik der. De har fået bibliotek og computersal og andre ting. Vi gik ind i cafeteriet hvor John fik en kop kaffe og så var det begyndt at regne igen. Nej hvor var det typisk 😦
Men vi havde ikke travlt så vi sad fer til det holdt op igen og det gjorde det ganske hurtigt. Det maritime museum ligger lige ved siden af min skole så vi skyndte os derhen. Det første vi så var en ubåd af træ.

Den så lidt komisk ud og vi havde svært ved at fårestille os at den virkelig var blevet brugt. Men det har den. Det er faktisk den første ubåd.
På museet var deres faste udstilling lukket men de havde en lille ekstra udstilling, den kostede det 2,5€ at komme ind og se.
Vi gik rundt og så på forskellige skibe og hvordan Barcelona har udviklet sig som havneby. Det var meget interessant, men heller ikke mere. Men så kom udstillingen med ubådene. Og især disse træubåde. Ham der bygget dem er katalaner og han skulle være den første under vand i en ubåd.
Det var en super god udstilling.
Vi tog hjem for at nå at slappe lidt af før vi skulle hjem til min familie for at spise aftensmad. Det skal blive så spændende at se dem igen. Det er især Joana jeg er spændt på. Hun var jo kun 2 år, så hun har jo nået at forandre sig meget. Adria var 7 år, ham kunne jeg godt genkende.

Jeg skal ærlig indrømme at jeg var noget nervøs.
Men det var super godt og sjovt at se dem igen. Vi fik snakket en masse, og John kunne også godt være med. de var godt nok ikke nogle hajer til engelsk. Men de fik da øvet det lidt.
Joana fortalte at det eneste som hun sådan kunne huske om mig var at jeg badede hende og at hun græd om morgenen da Asunción skulle afsted på arbejde. Selvfølgelig lidt ærgerlig at det er det eneste hun husker men vi havde det også godt sammen.
Vi havde en herlig aften sammen. Som bare fløj afsted. Lige pludselig var klokken blevet mange. Metroen stopper vist kl 00.00 i hverdagene. Så vi fik lidt travlt og det var meget heldig at vi kom afsted fordi vi nåede kon lige den sidste metro, da vi skulle skifte. Vi ville godt nok have haft en lang gå tur foran os hvis vi ikke havde nået den.
Det er altså lidt tidligt at de stopper for natten i hverdagene. t.o.m. I København stopper de senere.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

