Madrid

Vi har kun 2 hele dage i Madrid. Så det er ganske nemt at få disse to dage skrevet sammen.
Busturen gik rigtig godt. Selvom det var en tur på 8 timer så føltes det kun som 4. Vi nåede at se nogle flotte landskaber, se 2 film, skrive lidt på computeren og spille et spørgsmåls spil som John har taget med.
Desværre har jeg langt fra fået strikket så meget som jeg havde troet. Og jeg er også kommet rigtig langt bagud med min rejsedagbog.
Men ingenting af det er jo egentlig nyheder for mig. Sådan er det alltid.

Jeg kan godt anbefale at rejse rundt i Spanien med bus. Det er både billigt og ganske bekvæmt. Selvfølgelig ikke som toget, men hvis man skal rejse så meget som os, er det bedste, bussen.

Vi ankom til Madrid til tiden. Det var tom måske lidt før. Stationen vi ankom til var Av. De Amarica og derfra går den linie med metro vi skulle bruge for at komme hjem til Franziska og Fernando. I bussen sad jeg og kiggede på mit Madrid kort og fandt ud af at der hvor de bor ikke er med på kortet og jeg har et ganske omfattende kort. Men Franziska fortalte mig at deres kvarter ikke er mere end 10 år gammelt. Så det er nok derfor. Men vi viste hvilken metro station vi skulle til og på stationen er der alltid kort over de nærmeste gader, så vi fandt frem.

De inviterede os ud og spise, så vi kørte ind til La Latina. Som er et kvarter i det sydlige centrum. Som er rigtig hyggelig, det er også der man i weekenden finder ”El Rastro”.
Efter at have gået rundt et stykke tid, så fandt vi en Mexikansk restaurant. Den vi egentlig skulle spise på den var desværre lukket.
Det var en rigtig hyggelig restaurant og vi bestillte en masse små retter som vi så delte.

Vi vågnede til sang i morges. I går aftes i bilen på vej hjem, var der en der ringede tilFernando og spurgte om han ikke kunne lave musik til en sang som skulle være færdig til dagen efter. Jo det ville han da prøve.

Så i morges vågnede vi til sang, og jeg gik så og havde den i hovedet hele dagen. Det er en sang der skal bruges til den spanske Goya uddeling. (på dansk ville det være Bodil uddelingen.)
det var faktisk ganske hyggelig.

Da vi spist morgenmad og været i bad så tog vi metroen in til byen.
Vi stod af ved den station, hvor jeg boede dengang jeg var her i Madrid. Jeg viste John hvilket der var mit hus og så listede vi lige så stille væk igen.

Tja… det er ju ikke fordi jeg har de bedste minder herfra. Så jeg ville ikke lige møde nogen jeg kendte. Så vi gik bare ind mod byen. Den kaffebar hvor mig og Sayuri kom meget den var der ikke mere. Jeg havde ellers tænkt at John skulle få sin morgenkaffe derinde. Men det blev ikke til noget.

Vi gik ind mod Plaza del Sol og da vi kom derind så opdagede jeg at der er kommet rigtig mange flere gågader end dengang jeg boede her. Madrid har faktisk fået et rigtig hyggelig centrum. Vi fik noget at spise og så gik vi lidt op og ned af gågaderne. Vi fandt frem til Plaza Mayor, Som er en super hyggelig plads. Og lige i nærheden af her er der masser af butikker med stof, bånd og sytilbehør. Det er lidt ærgelig at jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til at sy. Fordi ellers så kunne jeg have taget på indkøbsture hertil. John fandt til og med en garnforretning til mig. Mærkelig nok var det ikke mig selv der fandt den. Jeg gik bare forbi, det var John der hev fatt i mig og trak mig tilbage. Men den var lidt svær at overskue. Der stod ikke hvilken slags garn det var og hvad der var i de forskellige garner. Nå.. men jeg skal alligevel ikke købe noget, jeg har jo min garnpusher derhjemme og bagved min sofa er der også rigtig meget garn der gerne vil strikkes.

Kl. 18.00 skulle vi hjem til Pilar. Det var også rigtig godt at se hende igen. Vi fik snakket en masse og ved 19.30 kom hendes mand, Marcio hjem. Vi lavede noget mad og så hyggede vi resten af aftenen. Det var en super hyggelig aften. Og det var svært at komme derfra igen fordi der hele tiden var noget mere vi ville snakke om.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

