Granada

Vi fik en rigtig god skraver i bussen. Vi har været oppe siden 6.15 der ringede vores vækkeure.
Franziska kørte os ind til Av. de America, hvor bussen kørte fra kl.8.00.
Det var en meget behagelig tur og vi var fremme før tid.
😉 noget der jo faktisk er ganske uhørt i Spanien… at være til tiden eller rettere før tid!!!😀

Så nu er vi i syd Spanien og vi har ingen som helst information om det. Jeg glemte simpelthen at låne en guidebog om sydspanien.
Så det eneste jeg ved er at vi skal se Alhambra på mandag. Det har vi billeter til og så ellers skal vi bare nyde det gode vejr.
Da vi stod af bussen så var det begyndt at regne så det med at gå ind til centrum var ikke lige det vi trængte aller mest til.

På vores hotel reservation stod der af en eller mærkelig grund ikke hotellets adresse, så den havde vi heller ikke.
Vi købte et kort over Granada hos en dame der arbejdede på stationen som hotel formidler. Jeg tror hun var rigtig glad for at kunne hjælpe nogen. Her i Januar må det da være et dødssygt arbejde. Altså hvis man ikke har sit strikketøj med😉
Men hun ville rigtig gerne hjælpe, så snart stod vi med information om bussen ind mod centrum, adressen til vores hotel og havde vi ikke stoppet hende havde vi ikke kommet fra hende igen. Hun spurgte flere gange om der ikke var andet hun kunne hjælpe os med.🙂

Bus 3 og 33 gik til puerta real, hvor vores hotel ligger lige i nærheden.
Vi fandt hotellet efter at have ledt lidt. Og så kunne vi tjekke ind. Receptionisten hun skrev og skrev og vi kunne ikke forstå at det skulle tage så lang tid. Men så henvendte hun sig til os og spurgte om vi var klar over at vi først havde booket hotellet til i februar, samme datoer men i februar. Men nu hvor vi stod der så havde hun fundet et andet værelse til os og skrevet ind til laterooms og, også rettet datoerne der. Havde det været i højsæsonen er jeg bange for at vi havde stået på gaden nu. Vi kunne få det til stort set samme pris som før. Kun den ene nat var noget dyrere. Og da det jo er vores egen fejl måtte vi da tage det med. Vi var bare super glade for at hun kunne finde et værelse til os.
Receptionisten foreslog også at vi skulle få tjekket vores andre reservationer så vi ikke har gjort flere fejl. Det var også det første vi gjorde da vi kom op på vores værelse. Heldigvis er der ikke flere fejl.

Nu skulle vi ud og finde noget at spise. Vi fandt en gade hvor restauranterne simpelthen ligger side om side.
Vi gik ind i en lille restaurant for at få noget at spise, derinde sad der en sydlandsk mamma med en skærebrænder stemme der holdt hof for alle de lokale gamle gubber. Det var skrækkeligt for nogle kolde nordboer som os at høre på i starten, og vi var lige ved at flygte ud af restauranten igen. Men alle de gamle mænd omkring hende så ud til at more sig hjerteligt selvom hun lignede noget der lige var gravet op af jorden. Og pludselig fik jeg omeletten galt i halsen da en af de gamle mænd begyndte at synge noget der lød som noget der kom fra en arabisk moske med 120 decibel. Men på en eller anden måde må jeg indrømme at da vi lettede slap ud af restauranten, følte jeg ligesom om jeg var tøet lidt op, af den sydlandske kultur der udfoldede sig for fuld tryk mens vi var derinde, og egentlig var det en oplevelse jeg aldrig glemmer, det var lidt sjovt, og hårdt presset må jeg indrømme at jeg godt kunne lide når ham den gamle med megafon stemmen sang, selvom det stadig ringede lidt for ørerne når vi kom ud.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

