På vej mod Cadiz

Efter at vi checket ud fra hotellet, så skulle vi prøve på at finde ud af Malaga og køre mod Algeciras og Cadiz. Vi kørte forkert en enkelt gang. Men det var rigtig dårlig skiltet nogle steder.
Vi havde besluttet os for at, vi ville prøve på at undgå betalings vejene og inde på Google maps, som er en forrygende internet side, så kan man få rutevejledninger så man slipper for at betale. Lige i dette tilfælde er det heller ikke nogle mega omveje vi skal køre, så det var jo bare alle tiders.😉

Vi holdt en lille pause i Tarifa. Som er det sydligste punkt i Spanien. Og måske også i Europa. Det prøvede de i hvert fald at bilde os ind. Vi så et skilt hvor det stod. Men vi skal lige have undersøgt det på et kort.
Tarifa er en rigtig charmerende lille by.
John kaldte den en Urias post. Og det lavede vi meget sjov med. Skulle vi åbne en cafe i en Uriaspost som her.
Vi fandt en cafe, hvor vi sad og nød solen. Også gik vi en tur langs med stranden.

Vi kørte videre, der var lige en by mere vi ville nå at besøge før vi skulle vende snuderne mod Cadiz. Og det er Vejer de la frontera.
Det er en lille by som Fernando syntes at vi skulle besøge, nu da vi var i dette hjørne, fordi han synes den er super hyggelig. Og rigtig nok, det er en super hyggelig by.

Den ligger højt op i bjergene. Det føltes som om vi kørte lodret op nogen gange. Men da vi kom helt derop blev vi rigeligt belønnede. En helt hvid bjergby, med små smalle gader. Vi kørte lidt rundt, men kunne ikke rigtig finde en parkeringsplads. Så det endte med at vi kun kørte rundt. Vi fandt en større vej at køre ned af og det var vi vældig glade for. Fordi den vi kommet op ad ville ikke være sjov at møde en anden bil på.

Vi skal bo i en by der hedder Puerto de la santa Maria. Den ligger ikke så langt fra Cadiz. Vi ville jo gerne have boet i selve Cadiz, men der kunne vi ikke finde nogle billige hoteller. Så det blev i Pto. Santa Maria. Men vi har jo bilen, så det gør jo ikke noget at bo udenfor. Vi fandt ind i byen, og lige pludselig så vi også et skilt til vores hotel. Men så var heldet ikke med os mere. Vi spurgte en kioskmand om vej, fordi den vej vi gerne ville ind på var afspærret. Og vi var nødt til at køre rundt om. Men vi har ikke drejet der hvor han sagde, fordi vi kunne ikke komme tilbage dertil hvor vi skulle. Vi blev ved med at køre rundt i de smalle gader og vi kom længere og længere væk. Fordi over det hele hvor John ville dreje til venstre for at komme tilbage ned mod havnen der måtte han ikke.
Men til sidst…😀 så vi endnu et skilt til vores hotel og så fandt vi det også.

Og NØØØØØØJJJJ!!!! hvilket hyggeligt hotel. Her kunne vi da godt blive boende. Vi blev checket ind og gik op på vores værelse. Vi har udsigt over havnen, super flot.
Men vi nåede ikke at være inde så længe skal vi se byen skal det være i dag, i morgen skal vi til Cadiz hele dagen og dagen efter skal vi afsted. Så det var bare om at komme ud og kigget på hvad denne by har at byde på. I receptionen fik vi et kort over byen og så gik vi ud.

Det første vi gjorde var at gå ned til havnen. Og der opdagede vi at man kunne tage en båd ind til Cadiz. Vi kiggede på hinanden og blev meget hurtige enige om at det var da meget bedre end at tage bilen. Så vi fik undersøgt hvor meget det kostede og fik en timeplan.

Vi gik ind mod centrum hvor vi fandt turist informationen og der fik vi et kort over Cadiz, så at vi kan forberede os til i morgen. Vi gik forbi vores kioskmand, som genkendte os og spurgte om vi kommet godt frem og det havde vi jo.

Og så fandt jeg en GARN FORETNING Og i vinduet havde de et par strikke pinde jeg aldrig har set før. Vi har dem jo sikkert hjemme, men de bliver nok bare ikke brugt. Jeg ved ikke rigtig om Maria overhoved har noget garn jeg kan bruge til disse pinde. Men jeg måtte bare eje dem og så er det lige meget om jeg nogensinde for dem brugt. Men det er almindelige pinde 1,5 mm. Jeg har godt nok aldrig set dem så tynde før.😉

vi gik en lang tur langs med strandpromenaden som ender ude ved deres strand og den fulgte vi også, Vi sad der og nød solnedgangen og derefter vendte vi og gik tilbage.

Vi skulle finde et sted at spise og vi havde begge to lyst til Pizza. Men kunne ikke rigtig finde et pizza sted eller en italiensk restaurant. Så vi endte med at spørge vores ven, kioskmanden. Han giver sgu bedre informationer end hvad de gør i turist informationen.
Men den italienske restaurant vi blev guidet hen til var ikke åben. ÅHNAJ!! Hvad så?? Heldigvis kom John på at vi kunne spørge de fyre der stod lige udenfor om hvornår den åbnede eller om den ville forblive lukket og vi fik at vide at den åbnede 20.00 og det var den om 10 min. Og det kunne vi jo godt vente. Vi fik to lækre pizzaer og så gik vi hjem bagefter.

Nej først havde vi jo lige været forbi nogle fabriksbygninger hvor de laver Osbourne. Som er en kendt spansk Sherry.
I dagtimerne kan man komme på forud bestilte rundture derinde. Men her om aftenen var det jo lukket. Vi tænkte lidt på om det faktisk var fra denne by det oprindelig stammede. Tilbage på hotellet skulle vi lige købe noget vand og i baren så vi flasker med Osbourne. John begyndte at spørge vores bartender ud om sherryen. Men desværre talte han ikke engelsk, så John måtte igen tage til takke med hvad jeg oversatte for ham. Men det endte i hvert fald med at bartenderen tog alle flaskerne frem og hældte lidt op i glas fra hver og så var vi kommet til sherry smagning. Det var hyggeligt.😀

Til jer der har kørt på de spanske landeveje, kan jeg fortælle at de store sorte tyre som man ser ude langs vejene i hele Spanien er reklamer for Osbourne sherryen.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Spanien og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.