Zumba

Okay!!!
Nu har jeg prøvet Zumba, og JOOOO!! det er sjovt.

Men jeg havde ret i at, jeg ville tumpe rundt på gulvet.😉
Men det skal ikke afholde os fra, at vi helt klart skal prøve det igen.

Det hold vi gik til i torsdags, var et intro hold.
Men jeg forstod ikke rigtig om man så fortsætter på det samme hold, eller om vi efter introen hopper over på begynder holdet.
Det skal jeg lige have skrevet til ham og spurgt.

Men, sådan set tror jeg nok ikke, at det egentlig ville skade, at gå på intro holdet, en enkelt gang eller flere til. Så at man sådan rigtig lærer trinene.
Her på Intro-holdet skulle vi lære nogle af de forskellige grundtrin, det gjorde vi uden musik. Hvilket var fint ellers ville man jo ikke kunne høre hvad læreren sagde. Og efterhånden som vi lærte nogle trin, skulle de så omsættes til praksis og så satte vores lærer musik på og så blev der danset løs.

Jeg havde dog mine besvær med at få armene til at følge med benene, og benene at følge med i sammen takt som jeg gerne ville.
Bare noget så nemt som at tage 2 skridt til venstre eller højre blev rigtig besværligt, da vi skulle gøre det i dobbel tempo. Men jeg skal nok lære det.
Vores lærer, der hedder Fritz, han gav os en grundig gennemgang af grundtrin og koordinering i et tempo så at alle kunne følge med.
Så helt ærligt næste gang på intro holdet så tror jeg ikke jeg kommer til at føle mig så klodset.
På Zumbaskolens hjemmeside kan I læse mere om hvad det er:
Zumba skolen

Dette indlæg blev udgivet i Zumba og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Zumba

  1. lindasnetsted siger:

    hej

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

