Endnu et halvfærdigt projekt ;-)

Men det er kun halvfærdigt fordi jeg ikke er kommet længere.
Det er ikke en af alle dem der er kommet i skammekrogen.

Dette halstørklæde har jeg med på arbejde og sidder og strikker i mine pauser.
Når man har skiftende arbejdspladser hele tiden er det fint at have noget med, som man kan sidde og lave, hvis der ikke lige er nogen at snakke med.
Dette er så hvor langt jeg er kommet indtil videre.
Først havde jeg tænkt at det kun skulle være i 2 forskellige mønstre.
Jeg startede ud med at lave huller i vinkler, (længst ned i billed nummer 1)
Når man har strikket flere af disse vinkler, kommer de til at ligne blede, synes jeg.
Derefter gik jeg over til at strikke det famøse påfuglemønster.
Men det kørte jeg ganske hurtig træt i og begyndte at overveje, hvad jeg så skulle.

En nem løsning, var at bare køre det ene hulmønster af efter det andet. Og det syntes jeg lød som en meget sjov ide. Så næste gang nede ved Maria gik jeg igang med at lede efter nye hulmønstre, fordi jeg fandt ud af at, selv kunne jeg ikke særlig mange.
Der var rigtig mange hulmønstre , men ikke rigtig nogle jeg syntes passede til mit tørklæde. Men så fandt jeg dette zig-zag mønster.

Disse 4-kanter fandt jeg også.

Efter dette mønster var jeg lidt træt af at, hele tiden skulle finde nye mønstre at, lære mig.
Så efter devisen: Man har en standpunkt til man tager en ny!!!
så ændrede jeg mine planer. Nu vil jeg gøre den symetrisk alligevel.
så disse 4 mønstre det er dem jeg bruger og er her efter 4-kanterne begyndt med zig-zag mønstret igen og derefter kommer så påfuglemønstret og til sidst nogle blade.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Endnu et halvfærdigt projekt ;-)

  1. Annika siger:

    Hej Linda! Jag tänkte mycket på dig när jag var i Köpenhamn men jag var för trött för besök. Hade jag blivit kvar över helgen hade ringt dig. Nu hoppas jag att vi kan träffas under trevligare former en annan gång!
    Kram från Annika

  2. lindasnetsted siger:

    Jag hoppas att allt gik bra inne på rigshospitalet.
    Och jo det kunne vare jätte trrevligt att träffas igen. det er fruktansvärt länge sedan.

    Linda

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

