Snefnug- Part 2

Vi var ikke så mange til strikkecafe i onsdags.
Så der var god plads til at jeg kunne tage symaskinen frem.
Jeg var rigtig spænt på hvordan det hele ville ende. Men Maria har gjort det før. Så jeg overlod det trygt til hende at sy.
Vi havde målt med ærmet på “kroppen” af blusen, hvorlangt der skulle klippes op.
Det var meget simpelt. Og når noget er så simpelt bliver jeg alltid nervøs for at det ikke er rigtig det jeg laver.
Men man lægger bare ærmet på og sætter en nål til mærke, hvor armhulen er også er det bare klart til at blive syet. Der er slet ikke noget fansy med at, måle og formler eller noget andet hokus pokus.
På symaskinen syr man med små tætte sting. Og man kan lige lave en lille ekstra sig-sag søm, hvis man ønsker.

Og så… er det tid til at klippe.
Ånej… tænk nu hvis vi ikke fik alle trådene med i sømmene
det gjorde næsten ont på mig da jeg skulle klippe min bluse op.
Alle der var tilstede i strikke cafeen, led sammen med mig. Det er jeg ganske sikker på😉 Eller var det at de grinede af mig og syntes jeg var lidt pjatet!!
Men jeg klippede den dog selv. Maria havde eller tilbudt mig at klippe for mig.

Nu skal jeg så bare sy ærmerne på.
Det skal gøres á 2 omgange. Første omgang er den, hvor den bliver holdt sammen fra ydersiden. Det er den søm I kan se på billedet nedenunder og den sidste søm, bukker man ned om den klippede og nu trævlede kant, så den ikke kan ses mere.

Nu er jeg kommet så langt at jeg skal til at strikke halsen. Men opskriften er på norsk og jeg synes det hele står på en lidt kryptisk måde. Så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer videre. Så jeg skal hen til Maria på tirsdag og have lidt hjælp.
Så må jeg se hvad jeg kan finde på i mellem tiden, medens jeg venter på at det bliver tirsdag.

Et hjørne af min vielses attest, den byder jeg på😀

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

