Poncho

Jeg har allerede fået en ny opgave af Maria.
Jeg er ikke helt klar med den første jeg fik, den skal bare være færdig i løbet af næste måned, så den kan komme i sommervinduet. Så det er altså ikke lige om lidt, den kommer i vinduet i Mariahønen, det kom jeg vist til at skrive.
Men den “lille sag” tager lige en pause, så at jeg kan blive færdig med denne poncho:

Den er til en kunde, der ikke strikker selv. Også spurgte Maria om ikke jeg ville strikke den. Og jo… det kunne jeg da godt 😉 Jeg har jo alligevel ikke gang i noget andet.
Hvis altså man ikke lige tæller alle mine utalige projekter med. 😀

Jeg har ikke nogen opskrift, vi har den gamle pocho, som den meget gerne skulle komme til at ligne når den er færdig. Bare renere, mindre hullet og pænere.
Så vi har siddet og regnet og regnet og lavet strikkeprøver for at få det til at passe med det garn som Maria har fået hjem til projektet.
Vi synes at, det er lykkets os rigtig godt.
Lige nu sidder jo det nederste på strikkepinde stadigvæk, så det er lidt svært at se hvor stor den er.
Men den er ved at nærme sig 300 masker eller er det endu flere nu, da den på hveranden pind vokser med 4 masker, så til sidst sidder man jo tilbage med en ordentlig sjat.
Jeg begynder ihvert fald at mærke at, hver omgang tager betydeligt længere tid end i starten.

Opskriften skriver vi ned løbende, så den vil det være muligt at få i Mariahønen.
Garnet er Lett-lopi fra det svenske garnfirma Järbogarn.
Det er en islandsk uld og den findes i de skønneste farver.
Det er ogå rigtig godt at filte i.
Maria får dem til sin butik til efteråret, når det er sæson for uld igen.

Mariahønen
Viktoriagade 19
Vesterbro i København

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Poncho

  1. Solsikkens-Sang siger:

    Hej Linda

    Nøøøj hvor går det bar godt med din poncho, du var kun nået til det grå da jeg var inde hos dig 🙂

    Glæder mig til at se det færdige resultat her på din blog, eller IRL, hvis vi når at ses når den er færdig 🙂

    Rigtig god påske til dig.

  2. lindasnetsted siger:

    den er snart færdig og den eneste grund til den ikke er færdig er fordi jeg løb tør for garn. 😦

    Men jeg ved ikke om du kan nå at se den IRL, da jeg nok afleverer den til Maria, lige så hurtigt den bliver færdig.
    Men jeg skal tage billeder af den.

    Lige nu er jeg oppe på 380 masker!!!

    og rigtig god påske til dig!!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

