Christiania med nye øjne

Som skrevet før har jeg lige haft besøg fra Japan.
Det var min veninde Sayuri´s søster, Noyuri der kom til skandinavien sammen med sin kæreste.
Så da jeg stod og ventede på dem på hovedbanegården troede jeg at det var 2 japanere jeg ventede på. 🙂 Men det var det ikke, da det viste sig at Phil var Amerikaner. Det var lidt af en overraskelse 😀 Som jeg har moret mig en del over siden!!
Vi tog bussen hjem til mig og så skyndte vi os ud igen. Jeg skal jo nå at, vise dem så meget som muligt, på den korte tid vi har.
Vi vandrede rundt i min bydel og jeg tegnede og fortalte og var lidt ærgelig over at John ikke var med, fordi han på nogle områder, ved mere om min bydel end hvad jeg selv gør.
Phil fortalte mig at han rent faktisk brygger sit eget Mjød, og tilfældigvis havde jeg en flaske mjød hjemme. Den skulle vi jo lige smage, så han kunne sammenligne den nordiske mjød, med den han selv laver.

Det de aller helst ville se i København var Christiania, så den næste dag stod programmet på det. Desværre var vejret ikke det bedste, det småregnede hele tiden. Men så må man da bare prøve på at få så meget ud af besøget som muligt alligevel.

Vi gik rundt og kiggede på de superflotte huse. Og nød stemningen derude.
Det var sjovt at vise dem rundt på Christiania, fordi de var så interesseret i bydelen.
Vi var også lige inde på månefiskeren og fik en kop varmkakao.
Og senere udenfor indkøberen mødte jeg en jeg arbejder sammen med til Juleløses jul.
-Hvilken overraskelse, det er jo ikke jul endnu, udbrød han.
Jeg plejer aldrig at, være så heldig at møde nogen jeg kender når jeg er derude.

Vi skulle jo selvfølgelig også en smut forbi Svanholm bænken. Christiania fik den på sin 30 års fødselsdag fra Svanholmkollektivet. Og den er så superflot.
Sidste stop var Pusherstreet og derefter tog vi hjemmad. Vi ville overraske John på hovedbanegården.

Senere skulle mine gæster desværre rejse videre, De skulle med færgen til Oslo.
Efter at have vinket farvel til dem begyndte vi at gå hjemad. der hvor der tidligere har været skilte mod den lille havfrue, var der nu skilte mod den store skovtrold. Og det ville vi lige ned og undersøge. Men der var absolut ingenting. ØV!!!
Dagen efter så jeg at nogen havde sat et skelet ud af et eller andet. EJ altså kunne de ikke have gjort det en dag tidligere, så vi havde haft noget at kigge på, nu hvor vi gik derud. Det endte med at vi gik hele vejen hjem.

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København, Ture i Danmark og tagget . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

