Bryllups rejse: Numero UNO

Jeg blev gift med min John, for godt en måned siden.
Vi havde en alle tiders dag og et lille bitte bryllup på Otterup rådhus.
Og når man er blevet gift, så skal man jo også på bryllupsrejse.
Og vi har besluttet os for at, vi skal på mange bryllupsrejser, rigtig mange enda!!! 😀
Uhhhh, hvor jeg glæder mig.
Nogle af dem er små og andre lidt større og nogle af dem rigtig store.
Men vi lagde lidt blødt ud, her i påsken.
Vores bryllups rejse nummer 1, gik en tur til Søderåsen og min mor og far’s sommerhus.
Mine forældre har et meget hyggelig sommerhus næsten i hjærtet af søderåsen.
Der er ikke særlig langt til Røstånga hvor, man finder Skäralid og Odensøen.
Og det ligger rigtig tæt på Klåverød hvor, der er rigtig mange gode gå ture.

Påskelørdag var vi ude og gik 17 km i Klåveröd. Og det gik op og ned af bakkerne.
Solen skinnede og vi nød bare rigtig meget af årets første ordentlige vandretur.

Skånes højeste punkt ligger også her i dette område. Vi havde læst i en turistfolder at det skulle være godt afmærket dertil men vi fandt det ikke.
Skånes højestepunkt ligger på den svindlende højde af 212 meter. Vi fandt så et udsigtstårn i stedet for på vores vej, hvor udsigten ud over søderåsen var rigtig god.

Vi tog en lille pause i et shelter. Dette shelter ligger nede ved en sø og jeg har sovet i det en gang hvor, jeg har vandret en del af skåneleden.
Langs med hele skåneleden, i hvert fald denne der hedder Ås-Ås leden, er der sådane shelters man kan sove i.

Påskesøndag var vejret desværre ikke lige så godt som dagen før, det små regnede næsten hele tiden og på et tidspunkt var der også sne. ØV!! 😦
Men heldigvis havde vi lånt en bil af mor og far, så vi kunne køre en tur i stedet for. Vi kørte ud til Hovshallar på Bjerrehalvøen. (Det er halvøen der ligger lige nord for Ängelholm)

Og derefter kørte vi til den meget hyggelige by Torekov. Derfra sejler der også både over til Hallands väderö.
Det var godt vi kom derhen, jeg kender ikke det område særlig godt, men rigtig gerne tilbage igen.
Med stor sandsynlighed kommer vi på et tidspunkt til at leje et sommerhus der og udforske halvøen.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Sverige, Vandretur og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

