Min nye sommer “lidt” hippiekjole ;-)

Jeg startede faktisk på denne kjole for over et år siden. Men sådan som tiden den flyver afsted for mig kan det også sagtens være over 2 år siden.😀
Jeg glæder mig til sommer hvor, jeg skal begynde at bruge den.
Fordi heldigvis lever vi jo i en tid, hvor man selv kan vælge hvad man vil have på.

Som sedvanligt har jeg ikke fulgt opskriften helt.
Denne gang ikke fordi jeg syntes kjolen i sig selv var grim, men mere af praktiske årsager.
-Jeg har valgt at kun have 2 firkanter oppe over brystet.
-Da jeg var godt igang med at strikke det nederste på kjolen og kom til det sted hvor man tager ind for og bag, blev indtagningerne ikke særlig pæne. Der kom små huller ved hver indtagning, de ville komme til at ses og det ville jeg ikke have.
Jeg har jo lige lært at lave snoninger så jeg kunne jo bare gemme intagningerne bagved en sådan.
Jeg var vildt med ideen, lige indtil jeg fandt ud af at, så var jeg næsten nødt til at, trække de seneste 20 cm arbejde op. Fordi det ville ikke heller være serlig pænt at bare starte på snoningen midt i ingenting.
Så nu ver gode råd virkelig velkomne.
Og som i kan se på billedet resulterede det i en eksta farvet streg.

Se opskriften her.
Hvis i kigger nøje på modelbilledet, så kan i se at også der er der huller hvor, indtagningerne er. Så det er ikke kun mig der ikke kan finde ud af at strikke i det garn.

Kjolen er strikket i Muskat fra Garnstudio og i Mandarin Classic fra Sandnes.
Det er det samme garn bare fra 2 forskellige firmaer.
Men det er nogle svære garner at strikke i, da garnet snor sig.
Jeg vil helt sikkert fremover prøve på at finde et garnalternativ, når jeg støder på en opskrift, jeg gerne vil lave, der er strikket i en af disse garner.

Skulle der være nogen der faktisk godt kan lide at strikke i det garn så har Mariahønen garnet, Mandarin Classic, på tilbud lige nu.
Mandarin Classic fra Sandnes, før 26,50 NU 15 kroner.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

