Djævlehuer

Jeg har en veninde der snart skal have tvillinger.
Der har været mange problemer, men lige nu ser det hele fint ud.
Men hun vil ikke komme til at kunne gå tiden ud og så for at hjælpe i den spæde start havde jeg tænkt at jeg ville stikke nogle huer til de små.
Og hvor svært kan det egentlig være at strikke en hue til så små nogle. 🙂
Faktisk sværere end hvad man skulle tro.
For det først så er de ikke født endnu og vi håber heller ikke at, det bliver en af de kommende uger. Så jeg ved ikke hvor store de er.
For det andet så synes jeg at, alle de huer jeg er startet på indtil videre virker allt for store.
Jeg er startet på 3 forskellige!! 😉

Jeg ville strikke mine huer i et blødt garn og havde besluttet mig for mælkegarnet fra Viking. Maria havde sagt til mig at det var for tykt, så huen måske ville blive for stor, men jeg ville prøve alligevel. Fordi jeg kan ikke foretille mig noget blødere.
Jeg havde været inde på rigshospitalets hjemmeside og fundet nogle opskrifter til fortidligt fødte. Og det var så en af dem jeg gik igang med.
Da jeg strikket næsten halvdelen syntes jeg så alligevel den kom til at se meget stor ud, så jeg var nødt til at indrømme at jeg var nødt til at finde noget andet garn.


Og det blev så Blød Bomuld fra Grønhøj garn.
Men da jeg var kommet næsten halvvejs med den også, så syntes jeg ikke den var nævneværdigt mindre. 😦 ØÆVVV!!!! Hvad gør man så??? Når man ikke engang kan få rigshospitalets huer til at se små ud!!!
Jo…Man begynder da at strikke en i dukke størrelse.
En af de rigtig gode ting ved Blød bomuld fra Grønhøj garn er at, der er en rigtig lang løbelængde på garnet, så jeg startede bare i den anden ende med den nye hue.
Det har så vist sig at, den har jeg strikket forkert, så den kan jeg overhoved ikke bruge. Men jeg havde da kommet 1/3 på den. Den skulle være strikket i retstrik og jeg har strikket den glat. Og da retstrikket trækker sig sammen så bliver der en mega stor forskel i den færdige størrelse.


Men heldigvis… Så behøver jeg ikke strikke videre på den, alltså den i dukke størrelse. Fordi i mellemtiden er tvillingerne blevet inde i sin mors mave. De vokser og har det godt og vejer nu bægge over 1200 gram.
Så dukkehue: UD med dig og ind med mælkegarnet igen JUBBIII!!!!
Fordi som jeg skrev før så bliver den noget større end hvad opskriften angiver.
Den vil nok kunne bruges til en baby der også vejer 2500 g.

Hov Hov Se lige mine strikkepinde!!!
Dem har jeg lige købt nede i Mariahønen. de er rigtig lækkre at strikke med.
Og den store fordel med dem er at de ikke er så lange.
Og så skader det heller ikke at hver størrelse har sin egen flotte farve!! 😀
De koster 20 kroner i Mariahønen.

Mariahønen
Viktoriagade 19
Vesterbro i København.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

