Grydelapper- Cotton 8

John, han har nogle rigtig søde og fine grydelapper som han har fået af sin oldemor og han kan faktisk ikke rigtig nænne at bruge dem.
Men da han ikke har nogle andre så bruger han dem alligevel. Men en gang imellem får jeg at vide at han egentlig synes det er synd.
Og det er især når de kommer til at blive beskidte.
Så en dag spurgte jeg ham om han ville at jeg skulle hækle nogle grydelapper til ham. Så kiggede han næsten fornærmet på mig og spurgte om dem han havde ikke var fine nok!!😀
-Jo, selvfølgelig er de fine nok, men du synes jo det er synd at bruge dem!! Jeg tænkte bare at jeg vil lave nogle til dig du kunne bruge og så kan din oldemors grydelapper hænge til pynt.
Nåjo… det ville han gerne.


Så jeg gik igang med allt mit cotton 8 garn fra Mayflower, som jeg har skrevet om tidligere, igen. Det har jo ligget helt stille siden jeg blev klar med de 2 håndklæder.

Opskriften har jeg fået af Henriette, som kom hjem til mig en eftermiddag får at vise mig hvordan, de skulle hækles.
Mønstret er ganske enkelt, og rigtig flot.

I det hele har jeg hæklet 3 grydelapper til John. De er taget i brug og han er ganske godt tilfreds med dem!!!😀

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

12 svar til Grydelapper- Cotton 8

  1. Heeeeej Linda

    Nøøøøj hvor er de blevet flotte. Men er de hver sin farve, det ligner det på det ene af billederne.

    Men flot resultat, håber John blir glad for dem – også selvom at han synes at dem han havde i forvejen var “gode nok”🙂

    /Henriette

  2. lindasnetsted siger:

    tja… jeg vil give dig ret i at de ser meget forskellige ud alle 3. Men jeg tilskriver det lyset
    og de forskellige baggrunde🙂
    Men der var jo også en lille nuance forskel på de 2 mørke. Men ikke så meget som det ser ud til på billederne.

  3. John J siger:

    Mange tak for de flotte grydelapper Linda.
    Jeg er meget tilfreds med dem!
    Det er bedre end de gamle da de er dobbelt så store.
    Derved brænder jeg ikke fingrene så nemt.
    Så nu skal jeg nok bage noget godt brød til dig.🙂
    Kh.
    John

  4. lindasnetsted siger:

    Tak John
    Du er bare alletiders!!!!

  5. moeflerne siger:

    Hej Linda

    Er det muligt at få opskriften? Svar venligst over mail🙂

    Maja

    • Linda siger:

      Hej Maja!!
      Tak for din besked.
      Ja, du kan godt faa opskriften. Lige saa hurtigt jeg kommer hjem fra ferie skal jeg nok skrive en mail til dig.

      Linda

  6. Nadia Laxy siger:

    Hej Linda.
    Kan jeg også få opskriften på disse grydelapper?
    Dem med 6 i rækken?
    Kan ik rigtig regne den ud😀
    Øv bøv… Og vil så gerne lave nogle til min far i advents kalender🙂

    Håber du kan hjælpe…

    Vh. Nadia.

    • Linda siger:

      Hej Nadia
      I weekenden for jeg tid til at skrive et blogindlæg med opskriften i.
      De er ikke svære, så du skal nok nå det.
      Det er en rigtig god ide, som advent gave. Dem tror jeg han bliver glad for.

  7. Hanne Hvid-Jacobsen siger:

    Hej Linda det er nogle meget fine grydelapper du har hæklet, jeg har også en masse bomuldsgarn jeg vil have brugt. Kunne jeg få dig til at give mig opskriften på dem.

    • Linda siger:

      Hej Hanne!!
      I weekenden for jeg tid til at skrive et indlæg med opskriften.
      Jeg skriver en mail til jer alle tre, med link dertil når jeg når så langt.

  8. Pingback: DIY -Hæklede grydelapper | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

