En dag i Bogense

Dengang jeg var barn og vi var på Fyn får at besøge min fars familie, hørte jeg dem nogle gange snakke om Bogense.
Bogense tænkte jeg, det må de da sige forkert, det hedder da Odense.
Jeg var sikker på at det var de voksne der både snakkede og skrev forkert. Fordi det var da Odense de mente.
Skal måske skrive at jeg er født og opvokset i Sverige. Så Fyn var det sted hvor, jeg holdt mine sommerferier og på Fyn lå der kun Odense og de småbyer udenfor, hvor min familie boedde.

Nu er Fyn efterhånden blevet en smule større.😉
Og kan byde på den ene hyggelige by efter den anden.
Og nu var turen kommet til en tur til Bogense eller er det Odense…. Nej det er bogense.😀
Vi parkerede ved Netto og fandt åen. Som vi havde besluttet os for at følge. Den løber igennem byen og det hele er simpelthen så idyllisk og rigtig hyggelig.

Byens centrum er også rigtig hyggelig at gå rundt i, mange gamle huse osv.
det blev mest til lidt vindueskiggeri i de forskellige butikker.
Vi svingede os lige op til en hjemmelavet flødebolle med marcipanbund. Mums!!! de smager altså rigtig godt!!

Efter centrum fandt vi ud til åen igen og fulgte den ned til marinaen og derefter fandt vi en sti som gik langs med vandet. Den bliver kaldt Havfruestien og Bogense er jo havfruernes by. Så det var væl et eller andet sted meget passende.

Dette indlæg blev udgivet i Fyn og Øer, Ture i Danmark og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til En dag i Bogense

  1. laila siger:

    dejligt at se nogen skrive om min dejlige hjemby❤

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

