Strikkeprøve 1 med vikingesnoninger

Så er den første strikke prøve færdig.
Jag fandt nogle garnrester frem, som jeg havde liggende herhjemme. Det skulle være brugt til at strikke tasker med som så skulle filtes. Men nu har garnet ligget i flere år, så måtte det da være på tide at, jeg fik det brugt til noget fornuftigt.
Garnet passer selvfølgelig ikke i tykkelse og kvalitet, med det garn jeg i sidste ende skal bruge. Men det er jo godt nok at lave strikkeprøver med.
Jeg skulle jo finde ud af, om jeg overhoved kan styre at, lave alle de snoninger der skal til, samtidig.
🙂 Men det viste sig at være ganske enkelt.
Snoninger er ganske nemme når man først har vænnet sig til at krydse masker.

Jeg vil have snoninger i siderne på min bluse og det skal være den snoning som ses her for oven.

Jeg er i gang med at, parlamentere med mig selv om blusen skal være figurstrikket eller bare skal strikkes lige op. Og hvis den skal være figurstrikket hvor ind og udtagningerne så skal være???
Det mest logiske ville nok være at de kom på ydersiden af de små snoninger.
Men det vil jeg spørge Maria om, når den tid kommer.

Dette mønster har Elsebeth Lavold fundet på et æskespænde fra Gotland.
Ifølge forlægget skal ringene i mønsteret være fritstående. Men det kan ikke lade sig gøre i strik.
Men jeg synes at det strikkede resultat er rigtig fint.

Jeg har også fundet ud af at, for at man skal kunne se snoningerne tydeligt skal de strikkes som retmasker på en vrang baggrund. 😦 Men det er lidt surt, fordi når jeg så strikker rundt på rundpind så betyder det at jeg kun skal strikke vrangmasker. Og det er jo ikke ligefrem min yndlings beskæftigelse.
Men jeg er igang med at arbejde med nogle løsninger på det problem, jeg har allerede nogle ideer og John, min kære mand, han ved ikke meget om strikning, men derimod kan han finde logiske løsninger på de fleste ting, han er kommet med de bedste ideer.
Men dem skriver jeg om senere.

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik, VikingBluse og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Strikkeprøve 1 med vikingesnoninger

  1. fsetsang@stofanet.dk siger:

    Man kan sagtens strikke snoninger fra vrangsiden, så det plejer jeg at gøre, hvis jeg strikker noget, hvor snoningerne ikke fylder mindst halvdelen af arbejdet.
    På den måde bliver det meste af arbejdet i ret-strikning (-:

  2. Aase Ibsen siger:

    Man kan sagtens strikke snoninger fra vrangen.
    Jeg strikker tit ting med snoninger fra vrangsiden. Man skal bare sno det normalt, som man ville gøre, hvis det var fra retsiden.
    På den måde bliver meget af arbejdet strikket i ret (-: