Roskilde festival 2010

Fredag havde jeg købt billeter til Roskilde festivalen til mig og Sayuri.
Vi havde aftalt med Ulli og Astrid at vi skulle mødes udenfor Roskilde station.
Mig og Sayuri havde cykler med på toget og så cyklede vi fra stationen hen til festivalen.

Heldigvis var køen ikke særlig lang for at få vores armbånd, så Ulli og Astrid der jo allerede havde deres armbånd behøvede ikke at vente så længe på os.
De havde allerede bestemt hvem vi skulle høre og da jeg ikke kendte nogen af dem der spillede så var det hele bare meget fint.

Vi startede ud med at høre det svenske band ”Teddybears” De var faktisk meget gode. Og de var også klædt ud som bamser men det var langt fra børnesange de spillede.


Florence and the Machine var de næste, Men efter et stykke tid blev mig og Sayuri enige om at vi hellere ville ud og sidde i græsset. Så sad vi der og snakkede og bare hyggede os.

Senere ankom Franziska og Lucy også var vi stort set fultallige, vi manglede lige Nils. Men ham fandt vi straks efter.
Havde jeg vidst at Nils skulle med ville jeg have spurgt John om han også ville med. Men jeg troedde det var et Girls only arrangement. Så han var ikke inviteret.

Aftenens Højdepunkt var Nephew. Men det er så ulæmpen ved at være på festival med en masse turister og andre “udlænninge”.
De fleste af pigerne ville hjem før de startede at spille. Men heldigvis ville både Nils og Ulli gerne blive og høre dem.
Pyha!! Jeg ville virkelig have synes det var mærkelig at være der lige den dag de spillede og så være nødt til at tage hjem før de spillede.
Og det var en rigtig god koncert. Vi havde også fået nogle ganske gode pladser så vi både kunne se scenen og storskærmen.

Vi ville hjem efter at vi hørt koncerten, men det ville åbenbart alle andre også. Det tog os næsten mere end en time at komme ud fra området.
Vi skal allesammen sove hjemme hos Nils i nat. Så han har hele sit hus fyldt med tøser!!!😀
Det var meningen at jeg og Sayuri skulle have taget nattoget til KBH. Men tog med kyshånd imod tilbudet at sove over i Roskilde.

Dette var første gang jeg har været på festivalen og jeg er ganske godt tilfreds med at vi kun skulle være med en enkelt dag. Det var meget sjovt og musiken var god og i særdeleshed var selskabet godt. Men puha hvor var det mange mennesker!!!

Dette indlæg blev udgivet i Ture i Danmark og tagget . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

