Johns deja vu

Den første vi mødte da vi kom ind i Centrum var H.C Andersen.
-Er han også her?
-Hvad fanden laver han her?

Skiltet hvor der stod noget om ham stod selvfølgelig på slovakisk, Så vi ved ikke hvad hans tilknytning til Bratislava/Slovakiet er.

Vi synes at det er lidt pudsigt at vi bliver ved med at møde ham rundt om i verden.
John har set ham i New York, og så mødte vi ham nede i Malaga.
Men at han var i Malaga er ikke så mærkelig, da det var en by han rigtig godt kunne lide at færdes i.
Men Bratislava… det har jeg ikke hørt om før.
John er sikker på, at vi har mødt ham andre steder også. Men det kan jeg ikke huske og bad John fortælle lidt mere.
Han kunne ikke komme i tanke om hvor det skulle være henne og det kan han stadigvæk ikke.

Men han kunne huske andre detaljer og så fortalte han, at det var en by hvor der var nogle andre statuer. Han var sikker på, at vi havde set dem sammen og at vi havde moret os over dem.
Den ene var en, der forestillede en fyr der kiggede rundt om et hjørne.
Men det sagde mig alltså ikke noget som helst…

Vi gik videre, vi vandrede gade op og gade ned og havde helt glemt det med statuerne… Når vi lige pludselig for øje på lige netop den statue som John havde fortalt mig om.

-Er du sikker på at du aldrig har set den før? spørger John mig.
Det er jeg alltså meget sikker på, denne ville jeg have husket.
Men John er alligevel sikker på at vi har set dem sammen.

Nu kan vi ikke slippe tanken, hvor det mon er John har set de statuer før, og vi tænker og vi tænker så at det knager og brager. Altså det knagede og bragede kun når John tænkte, det begyndte også at lugte lidt brændt!!!
Du er en skrubbert og Bandit, siger John!!!😀
Vi tænkte så meget at vi var gået hen og blevet sultne.
Vi spiste en bagel på “the Main Square”, hvor John igen prøvede at finde ud af det med statuerne og så sagde han, at en anden af statuerne, som han huskede var en statue af en “kloakarbejder” som kigger op af brønddækslet.
-Siger det dig ikke noget?
Men nej, heller ikke denne gang syntes jeg det var noget jeg kunne nikke genkendende til.
På torvet, hvor vi spiste er der faktisk også er en statue, en pirat der står og skuer ud over pladsen. Og der stod vi så og skuede ud sammen!!

Vi kiggede på vores kort, for at få nogle ideer til, hvad vi ville se nu og lige pludselig fik vi øje på en lille tegning på kortet.
Det var kloakarbejderen!?!😉
Vi går derhen og ser at det er lige den som John fortalt mig om.

På vores kort står der kunstnerens navn og da vi kom hjem prøvede vi på at finde ham på internettet.
Men desværre uden held.😦
Joda… Vi fandt ham i Bratislava, men ikke andre steder i verden.

Nu bliver det så rigtig mærkelig, fordi John har altså aldrig været i Bratislava før!!
Hvor har han så set dem henne???
Og det er ikke kun billeder på internettet, han har set dem på rigtig.

Hvis de har stået i en anden by før Bratislava, er det da lidt mærkelig at der ikke er billeder af det på nettet!!

Kunstnerens navn er: Viktor Hulík

Jeg vi lige afslutte med en ganske fantastisk postkasse. det kunne tænkes jeg t.o.m ville begynde at skrive breve igen, hvis jeg havde en sådan her postkasse at putte dem ned i!!😀

Dette indlæg blev udgivet i Øst Europa, Rejse og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

