Vi laver lige pickles af 100 kg Squash

Jeg er lige nogle dage på Svanholm og besøge Lucy, og så går jeg jo selvfølgelig med hende på arbejde i selvforsyningen.
Men det har regnet så meget de sidste mange dage, så det var svært at lave noget fornuftigt ude i marken.
Så istedet for skulle vi i køkkenet og lave pickles.
Jeg har aldrig prøvet, at lave pickles før, og når man nu skal lave det så kan man da lige så godt gøre det ordentlig!!!😉

Marlene kom med vores squash på en traktor og så kunne vi ellers gå igang med at vaske dem.
De blev grov vasket udenfor, i denne store vaskebalje.
I det hele blev det til ca. 4 baljer fulde.

Og derefter gik det hele slag i slag, vi fin vaskede, skar ud, proppede i skæremaskinen, vaskede, skar ud, og proppede i skæremaskinen igen.
Og så var det tid til en gang grov vask udendørs igen.

Jeg troede at vi skulle skære squashen ud i hånden, men det ville måske være lidt for meget “juleløses jul” *fnis*😉
På Svanholm bruger man maskiner, når man har dem.
Så det gjorde vi også og indrømmet… det gør altså arbejdet noget nemmere.
Men her var det også kun mig og Lucy, til juleløses jul skal vi finde arbejde til mange fler mennesker.

Vi var dog ikke helt alene om alt arbejdet.
For at lave pickles skal der mange flere ting i, end squash og det sørgede Signe og Jette for.
Og det tager også rigtig lang tid.
Det skal trække over nogle omgange og det kan godt være op til 14 dage.
Så mig og Lucy har kun været med til de indledene runder🙂
(det tunge slavearbejde)

Mine og Lucys squash blev dog ikke brugt i denne omgang, da de lige skal lige i saltlage ca. et døgn.

Dette indlæg blev udgivet i Sjælland, Ture i Danmark og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

