Nordisk Folkecenter

Noget vi glædede os rigtig meget til at se var Nordisk Folkecenter.
Skuffelsen var stor da vi så på internettet at det var lukket, eller skulle være lukket.

Nordisk Folkecenter laver meget med bæredygtig energi.
-Vind møller
-Solcelleanlæg
-Solvarmeanlæg
Og meget andet.

Vi kørte forbi på vej hjem fra vores Skagentur, og fandt ud af at vi sagtens kunne komme ind.
De havde et weekend kursus lige denne weekend, så der var mennesker.
Og jeg må lige sige at de var meget venlige. Selvom de havde sine kursister havde de også tid til at snakke lidt med os og vi kunne sagtens købe både kaffe, the og kage.

Da vi gik ud af cafeen, gik vi op mod indgange og så at der var åbent, man skulle selv lægge de 20 kroner som entreen koster i en lille boks og så tage en entrebillet.🙂

Det aller første man ser, allerede før man har parkeret sin bil, er en mark med forskellige “små” vindmøller og denne solcelle sol.
Jeg synes den er flot!!!🙂

De er jo nok ikke så effektive som dem der er større, men jeg synes altså det er sjovt at man har kombineret solcellerne med kunst og jeg synes altså det er rigtig flot.

Men det man nok for mest ud af er nok når det er monteret på denne måde:

De havde en hel masse andre ting som var lige så spændende.
Men dette var hvad I fik i denne omgang.

Dette indlæg blev udgivet i Nord Jylland, Ture i Danmark og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Nordisk Folkecenter

  1. Tommy siger:

    Man fristes vel til at kalde det bæredygtig kunst😉

    • lindasnetsted siger:

      Ja, lige præcis😉
      Jeg kan se på din hjemme side at du ved noget mere om det end mig!!!🙂

      Linda

  2. Solcellerne ved jeg en del om, kunst er lidt uden for mit område. Jeg synes dog det var sjovt lige at støde på din blog, da jeg ikke selv har set den udstilling/opstilling som du har taget billeder af – så tak for det🙂

    • lindasnetsted siger:

      Måske skulle du tage en tur derop, det er virkelig interessant.
      Måske kan du ikke lære noget nyt, men det er altid godt med ny inspiration.

      Jeg er glad for at du fik set noget nyt!!!

      Linda

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

