Beskære Vildtskud

Idag har vi igen været ude i plantagen.
Jeg kan godt mærke at jeg har savnet at arbejde der, men jeg har helt bestemt ikke savnet cykelturen.
I dag tog vi tid på hvor lang tid det tager at cykle ud og hjem.
UD: 45 min
HJEM: 20 min
Det er noget af en forskel. Og en af grundene til at vi kun arbejder 2, højst 3 dage i træk.😉
Ud turen trækker virkelig tænder ud!!!😀
Men vi kommer i god form!!
Jeg har et mål at jeg rent faktisk skal kunne knappe mine arbejdsbukser før vi tager hjem!!!😀

Da vi kom derud, kiggede vi på hinanden og sagde NÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!
Vi gider ikke et krat mere!!!!
Så vi gik igang med at beskære oliven træer.
Ikke sådan rigtig beskære dem, fordi det skal vi have en stige til og så skal der lige komme en der kender oliventræerne.
Men næsten alle træerne, har fordi plantagen har stået hen i så mange år, begyndt at vokse vildt og de har rigtig mange vildtskud.
Og det var dem vi gik igang med at fjerne.
FØR:

EFTER:

Det var et meget afslappende arbejde. Men vi fik gået meget på de stejle skråninger.
John klippede og jeg samlede sammen og bundtede i stakke, så at de er nemme at trække væk, når vi finder ud af hvad der skal ske med det.
Og grunden til at det kun er John der klipper er fordi at vi kun har et ørnenæb! og det var John der vandt slåskampen om den.😉
(Vi har dog et mere, men det er hjemme i Agropoli, vi skal nok huske at få det med i morgen🙂 )
Nåja… Hvis vi orker at have det med på cykelturen!!!

Vi fik klippet på hele den højre del af marken, fra “platformen” hvor campingvognen/skurvognen skal stå og ned til granatæble træet.
På den anden side fik vi klippet oppe fra terrassen og ned forbi appelsinlunden. (😉 Dette var info til Cilla og Enrico, kan I nok læse)
Vi vil fortsætte med dette arbejde i morgen.

En del af plantagen er fuldstændigt groet til og ingen har været der meget, meget længe. Men John som er en lille smule nysgerrig gik derop idag for at se, hvordan der egentlig er.
Fordi skal man bygge et hus med god udsigt så skal det være der.
Men jeg tog ikke med. Så havde jeg en chance for at bruge ørnenæbbet!!!😀

Dette er nogle træer der venter os i morgen:

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

