Projekt “Langs vejen”

Vi havde lige overset nogle oliventræer som også skulle have fjernet vildskud.
Så det ville vi gøre. Men John ville også beskære et oliventræ, sådan på rigtig, som et forsøg.
FØR:

Nu har vi cyklet forbi alle disse olivenmarker og lagt mærke til hvordan de har beskåret deres oliventræer. Så nu ville han prøve selv. og det kan han også roligt gøre fordi jeg har læst at oliventræet er et meget hårdført træ, som kan tåle også en meget hård beskæring. Så det ville da ikke gøre noget at prøve.
EFTER:

Men John er jo noget højere end mig så jeg kunne ikke rigtig være med, så jeg gik bare i gang med det der var planen.

Men det med at starte fra begyndelsen er ikke lige os😉 så for at være der hvor John var, så startede jeg midt i det hele.

Det er indkørslen vi er gået i gang med.
Det var ikke et så svært stykke jeg havde udvalgt mig at starte, der var nemlig ikke nogle tornebuske.
Så er det ju bare at klippe over og stable og så kan det bruges som flis eller andet senere.

Da John var færdig med de oliventræer han havde udset sig, så kom han og hjalp mig med “vejen”.
Jeg var i mellem tiden kommet hen til et sted med mange tornebuske, så det var et godt tidspunkt at få hjælp på!!😀
Og jeg vil lige love for at der lige pludselig skete noget da vi var 2 til at fjerne alt fra vejsiden.
Vi har besluttet os for at vi brænder alt krat og det der er blevet blandet. Så store grene der kunne blive brugt til flis bliver også brændt, hvis der er for meget krat viklet ind i det.
Vi vil lave et stort bål i morgen!!!
sådan her så det ud da vi var færdige i dag:

Vi vil rigtig gerne få gjort en hel masse her i indkørslen.
Enrico har nemlig planer om at han vil købe en Campingvogn/skurvogn.
Men for at få den ned på den platform, hvor den skal stå skal vejen helst være mindst 3,5 meter bred.
Hvis han får den “vogn”, vil den gøre vores liv rigtig meget nemmere.
Vi har allerede planer om at vi skal overnatte i den. Der er godt nok hverken vand eller el, men en enkelt overnatning, ville man sagtens kunne klare.
så skulle vi cykle derop om formiddagen, som vi plejer, men vi ville ikke behøve cykle hjem om eftermiddagen. Hvilket ville betyde, at vi blev sparet for en tur op ad bakkerne den næste dag.
Jaja… og det ville helt sikkert også betyde fler arbejdstimer, men lad nu lige det ligge!!!😀

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

