Kanal arbejde

I dag stod vi tidligt op. Jeg havde faktisk slet ikke opdaget at det var så tidligt. Ikke før vi sad og spiste morgenmad opdagede jeg at klokken ikke var 9 engang.
Men det var nu meget godt fordi der er mange ting vi skal nå i dag. Vi skal bl.a ud og hente vand. I en by ganske tæt på Agropoli, som ligger oppe i bjergene.
Perdifumo tror jeg det var den hed. De har en kilde, hvor folk kommer fra nær og fjern for at få godt drikkevand.

Og vi var ingen undtagelse. Vi havde fyldt hele bagagerummet med flasker. Der var ca. 18 2-liters flasker, 3 3-liters flasker, så nu har vi vand nok både her hjemme og oppe på plantagen.
Det skal blive skønt at ikke behøve have det på ryggen op af bjergene.
Kilden hvor man henter vandet ligger inde midt i byen. Et eller andet sted var det ikke lige det jeg havde forestillet mig, jeg havde faktisk forestillet mig at vi skulle ud i en skov, eller i hvert fald et naturområde. Men dette var midt inde i den lille by.

Derefter købte vi ind til lidt sandwishes vi skulle have med til madpakke oppe på plantagen og så tog vi afsted.
Og jeg vil lige love for at vi fik lavet noget!!!!🙂
Når man er flere personer kan man bredde sig over et større arbejds område.

Jeg tror nok at jeg lige flygtig har nævnt noget om et andet krat der borde blive ryddet og nu skal jeg fortælle hvorfor.
Det er et krat som befinder sig lige ved siden af citron/appelsin lunden og inden under krattet gemmer der sig en kilde, som har oversvømmet store dele af lunden.
Så for at de stakkels træer ikke skal drukne, så skal jorden der drænes.
Dette borde have været det første krat, mig og John gik i gang med, men dengang vidste vi ikke hvor slemt det stod til med citrontræerne.
Selve krattet har også stort set bredt sig ud over mange af træerne.
Så det var på høje tid at Enrico og John gik igang der.

De fik fjernet alt krattet, både fra den mur/vold der er der og fra alle træerne som var blevet angrebet.
Og så fik de gravet en kanal, så at vandet kan løbe væk.
De fik det ikke ligefrem drænet området, men nu kommer der ikke nyt vand til.

Jeg har nemlig lært at flydende væsker er nogle lade størrelser, så har de en kanal at løbe i og det er det nemmeste for dem, så bliver de der.
De har gravet kanalen ud til den å, som udgør en af markgrænserne.

Mig og Cecilia gik i gang med at rydde et lille stykke bagved hus nummer 1, som mig og John havde sprunget over i vores Red kaktus mission oppe på terrasserne.

Cecilia fik også ryddet lidt mere op, oppe på terasserne og hevet lidt mere ukrudt op med roden.
Jeg fik gravet en hel mur frem under allt krattet.

På et tidspunkt siger Cecilia:
-Linda, sa du något till mig?
-Nej… Jag skæller bara på bjørnbæren, ibland hjælper det!!!

Efter et stykke tid kan jeg høre oppe fra en af de øverste terrasser at Cecilia også er begyndt at skælde ud😀
Men det er faktisk sandt… Det kan godt hjælpe at skælde ud!!!!

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

2 svar til Kanal arbejde

  1. Ninna siger:

    Det viste jeg ikke . Jeg skreg bare av for satan og Verner kom styrtende “hvad har du nu gjort. Du skal ha tykke hansker”, men det var mine ben som var totalt omslyngede av de tornede djävler.

    • lindasnetsted siger:

      🙂
      Og man skal have lange tykke bukser på også!!!!

      Faktisk skal man have en heldragt af metal på, gerne med hjelm!!!
      det bliver dog nok lidt tungt i det lange løb

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

