Pisa

Så er vi ankommet til Pisa, desværre regner det og mine sko kan ikke holde tæt😦
Det hæmmer altså oplevelsen en del😦
Jeg havde fået våde fødder bare på turen fra banegården til hotellet. Men heldigvis kunne jeg få tøre strømper på da vi kom derhen.
Men vi har kun idag at se byen Pisa, så jeg tænkte at jeg må bare gå lidt forsigtig og se mig for. Men det varede ikke længe så var jeg drivvåd og svuppede rundt i mine sko igen.

Men vi bor kun 300 meter fra det skæve tårn, så vi nåede derhen før det virkelig startede at svuppe.😉
Og heldigvis har Pisa ikke rigtig nogle fler store turist attraktioner at byde på.
Vi blev der et stykke tid og vi snakkede om at vi skulle op i tårnet. Det ville vi egentlig gerne og for sjov sagde John:
-Alltså hvis det ikke koster 30€!!!
Og hvad kostede det… Jo 30€… Det vil vi alltså ikke give. 15€/person
Katedralen var gratis, men selvfølgelig lukket midt på dagen, hvor vi var der.
Der var også nogle andre ting man kunne komme ind og se, 2 museums og 2 andre bygninger og dem var der kombi billetter til, til en 5-6€, hvilket jeg vil mene er rimelige priser.
Men nok med brok… det er nok stadigvæk mine våde tæer der generer😉

For at komme hen til det skæve tårn, fra vores hotel går man forbi den botaniske have. Den var desværre lukket, men borde ikke være det i følge åbningstiderne.
Men vi fandt ud af at det nok var lukket fordi at de var bange for at planterne ellers ville gå ud.😀
Den så ellers flot ud og den kunne da have været sjov at besøge.

Det skæve tårn er skævt og flot og imponerende.
Tårnet står ved siden af Pisas katedral. Som også er flot, i hvert fald udefra. Og bagved det hele er der en stor rundt bygning, ligesom den i Firenze. Vi nåede lige at kigge ind, men så bare et stort rum, så vi ved ikke rigtig hvad det gemte på.
Men man kan komme ind i dette med en af kombibilletterne jeg skrev om før.

Efter at have gået rundt lidt og kigget på tårn og katedral fra forskellige vinkler, så gik vi videre ind mod centrum, vi fandt en cafe og fik noget at spise og så gik vi hjem, Jeg fik tørre strømper på og så blev vi inde, da det lige pludselig begyndte at øse ned.

Da skoene var nået at tørre lidt tog jeg plastikposer på fødderne og så ned i skoene. Og så gik vi ud igen.
Vi skal ud og have noget at spise og så vil vi tage nogle aftens billeder at det skæve tårn.
Men vi startede ud med at gå ned på banegården for at få planlagt vores tur i morgen. Vi har nemlig ikke internet, så vi kan ikke bare tjekke tog tider osv hjemmefra.

Katedralen er også flot indefra. Der er nogle flotte vægmalerier og den er faktisk lidt arabisk i sin udformning med buerne i begge sider af skibet.

Præsten har en ordentlig stor prædikestol når han skal stå og snakke, den var lidt imponerende.

Kirken havde 2 store kanaper, som var rigtig flot udsmykket med malerier og udsmykning.
Jo faktisk ikke så tosset… Jeg var jo begyndt at tro at de Italienske kirker bare var store, golde og tomme. Men ikke dem allesammen.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Rejse og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Pisa

  1. Erling Klokker siger:

    Hej Mia og Lasse
    Nu prøver jeg for 4. gang, at sende jer en hilsen, – jeg må vel lære det
    Det er en dejlig oplevelse for mig, at læse jeres beretni9nger og se de fantastiske billeder.
    Jeg ønsker jer af mit hjerte en fortsat god tur.
    Mange gode hils’ner fra…..
    …Farfar Erling

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

