Vindruer

Efter en lang pause skal vi igang igen.
Det var super hårdt at komme op ad bakkerne igen, det føltes lidt som allerførste dag vi skulle afsted.

Enrico og 2 venner var der da vi kom, de ville gå igang med en lille vingård.
Enrico havde fået nogle vinplanter af en han kender, så de skulle jo i jorden.

Efter frokost gik vi hen og hjalp dem med deres job, og det var hårdt arbejde, først hakkede de en rende i jorden og derefter skulle den graves ud og tilsidst skulle vinen plantes og dækkes til igen.
Og det er tung lerjord, som sætter sig fast på hakke, spader og skovle.

Om formiddagen arbejdede vi hver for sig, Jeg startede der hvor John og mig stoppede med vejen, i indkørslen, for at par dage siden. Men jeg fik ikke fjernet noget kun klippet løs så at vi kan fjerne det på et tidspunkt.
Og John er startet sit store projekt med at beskære oliventræerne.
Vi har ikke rigtig verktøj til os begge to til at beskære, men jeg prøver på at finde noget at lave lige i nærheden af ham. Vi gider jo ikke at gå og arbejde i hver sin ende af plantagen.

Jeg glemte at få kamerat med op, hvor vi var om formiddagen.
Men der skete alligevel ikke det store, Johns beskårne oliventræer har jeg allerede vist i andre indlæg og hvad jeg gjorde kan man stort set ikke se endnu.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

