beskære æble-og pæretræer

Den gang vi startede med vores projekt “langs vejen” var det hovedsaglig fordi vi stadigvæk ikke havde en stige, så vi kunne komme op i trækronerne.
Den har vi fået nu, så “langs vejen” er gået lidt i stå, da træerne er vigtigere at få ordnet.
Men jeg arbejder lidt på det nu og da, hvis der ikke er noget jeg kan hjælpe med når John beskærer træerne. Fordi det er faktisk ham der beskærer, det har jeg ikke lige haft mod på at kaste mig over.
Det er også fint nok at han ordner det, så hjælper jeg ham når han har brug for hjælp og så rydder jeg “langs vejen” når jeg har tid til det.

Enrico kom og hentede os ved 10.30 og så kørte vi sammen ud til plantagen.
I dag vil John og Enrico begynde og beskære nogle af frugt træerne, altså æbler og pærer🙂 . Og jeg vil love for at de trænger gevaldigt.

Jeg kastede mig over “vejen” 2 forskellige steder, fordi det første pæretræ, drengene beskar, stod et sted og efter det gik vi videre ned til æblehjørnet.

Der er der et ganske stort krat, som er meget højere en mig. Det skal blive meget interesant at få væk!!😀
Udsigten kommer i hvert fald til at blive meget bedre. Og der kan komme mere sollys ned, på den nedre del af plantagen når det kommer væk.
Der er også gemt et stort æbletræ, (til højre i billedet ovenover) inde under krattet. Vi ved ikke helt hvor medtager det er, efter at have stået under alt krattet i så mange år.
Men det vil vise sig når jeg kommer så langt.

Æbletræerne var nogle kæmpe elefanter, men det lykkedes drengene at finde “snablen”, (Missionen fortsætter)
At holde overblikket kan være lidt svært, men aldeles nødvendigt ellers bliver det meget uoverskueligt.
Nu bliver det spændende om træerne har kunnet lide behandlingen og vil give os en masse store gode æbler, senere i år, eller om de vil brokke sig over den.
Her kommer lige nogle før og efter billeder:
Pæretræ oppe ved huset, FØR:

EFTER:

1. Æbletræ (John ser ud som om han kigger på en kæmpe stor elefant og ikke kan finde snablen😀 ) FØR:

EFTER:

2.Æbletræ FØR:

EFTER:

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

