Æbletræer

Tænk hvis alle var så glade for at komme på arbejde som vi.
Selvfølgelig kunne vi godt have undværet cykelturen, men vi glæder os ligefrem til at komme igang.😀 Det er dejligt!!

John fortsætter med at beskære æbletræer idag.
Dem der er tilbage er ikke så store som dem de beskar sidste gang vi var herude.
Så John nåede at beskære de 3 sidste træer. I det hele er der 6 æbletræer nede i æblehjørnet. (% dem jeg er igang med at grave frem, med dem bliver det 8)
Og så bliver jeg lige korrekset af John Jørgensen, det aller største træ mangler stadigvæk at blive beskåret fordi det er jo det jeg har befriet idag!!!😀
Desværre er det et meget mørkt hjørne og derfor ganske fugtigt, jeg har også mistanke om at der løber en lille kilde, det ved jeg ikke om træerne har godt af, men de har jo stået der i rigtig mange år, så måske gør det ikke noget.
Der er også nogle biller i træerne, som vi kan se ikke er så godt for dem. Men vi ved ikke rigtig hvad vi skal gøre ved dem. De borrer store huller i barken og helt ind i stammen og ser tæmmelig ulækkre ud.
Hvis det er nogen der ved hvad vi skal gøre ved dem må i gerne lige skrive til mig.

Jeg gik igang med samme krat som sidst. Men idag startede jeg inde midt i det, da mit mål var at få befriet æbletræet der står inde midt i det hele.

Det er meningen at jeg skal blive klar med det så at John kan komme og beskære det.
Krattet og æbletræet står på en stejl skrænt, så jeg startede forneden. Det viste sig at være meget nemt, der var nemlig næsten ikke noget krat med torne. Måske var der for fugtig t.o.m for tornebuske😉
Men efterfølgende skulle jeg jo op på toppen af skrænten og der var tornebuskene😦,
Men det endte med at jeg nåede at få træet stort set fri fra krat til John var færdig med træerne.

Men så var det næsten gå hjem tid, men hvis han bare hjalp mig 20 minutter så ville vi få fjernet en hel masse mere.
På et tidspunkt kigger jeg op fra mit arbejde og spørger John om han egentlig er klar over at, der er 2 æbletræer inde i krattet. Vi har hele tiden kun snakket om det ene, men nu er der lige pludselig 2.
Tænk at 2 store æbletræer sådan kan gemme sig!!😉
Så i morgen vil jeg gå igang med at befri det sidste træ, medens John beskærer det jeg berfriede idag.
Sådan her så det ud da jeg startede idag:

Og sådan her så det ud da vi stoppede:

De sidste 2 billeder er taget fra toppen af skrænten, og det første billed er taget nedenfor skrænten.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

