En alt mulig dag

Vi har ikke lavet noget specifikt idag. Forstået på den måde at vi fik lavet mange forskellige ting og jeg ved ikke hvilket af det der skal få lov til at lægge navn til dagen.

Enrico har jo købt nogle maskiner og en af dem skulle afprøves idag. Det er en græstrimmer på en lang stav, men der kan også sættes andre ting på og så bliver det til noget andet. Den som skulle bruges idag var en lille motorsavs lignende tingest.
Enrico startede ud med at bruge den, og John gik ved siden af og gav instruktioner. Sådan lød det i hvert fald fra hvor jeg stod.

Jeg og Cecilia var nemlig gået ned til et granatæbletræ ikke langt fra citron/appelsin lunden og det stakkels træ er fuldstændigt dækket af krat og andre slyngplanter. Problemmet var bare at træet, som faktisk mere er en busk, er flere meter højt og krattet sad fast oppe i toppen, hvor vi ikke kunne nå.
Så var det godt at vi blev afbrudt i vores arbejde, fordi John gerne ville have vores hjælp.
Han havde i mellemtiden gået ned for at starte et bål nede ved æbletræerne.
Vi vidste godt at æblegrenene var lidt friske men vi havde en hel masse buske og krat der var nogle uger gammelt og det har John ikke haft problem med før. Så vi tænkte at bare han for gang i det med krattet og andet kvas så ville det nok gå.
Så Jeg gik i gang med at slæbe gammel krat fra den gang drengene lavede kanalen, ned til John.

Men desværre det var ikke nok, så prøvede vi at, hvis han fik grenene i mindre stykker, så mig og Cecilia gik igang med at klippe stammerne over i passende bålstykker.
Men ved middagstid gav vi op. Men der havde mig og Cecilia faktisk fået klippet til en hel masse, så når det bliver tørt nok er det bare at sætte ild til!!!
Så gik vi op og fik noget at spise.
Vi havde ikke set Enrico hele dagen og tænkte at han leger nok med sit nye legetøj, men vi syntes godt nok at det var lidt mærkeligt at vi ikke havde hørt ham.
Da vi kom op til huset sad han oppe i en oliventræes kæmpe og var igang for håndkraft at save.

Åhneeej!! var vores første tanke, maskinen er gået i stykker😦 . Men der tog vi heldigvis fejl, Enrico syntes bare arbejdsstillingen var bedre hvis han sad oppe i træet.

Efter frokost, var der ingen vej tilbage, mig og Cecilia gik tilbage til granatæble træet, vi havde fået stigen slæbt op og så stod Cecilia oppe på stigen og jeg stod på skuldrerne af hende og så kunne vi nå op og tage det øverste krat.😀
Tror I på den???? Det ville jeg ikke gøre hvis jeg var jer!!!!

Nej… Medens jeg stod oppe på stigen og prøvede at klippe en masse løs, så gik Cecilia og fjernede noget krat henne ved kanalen som ikke var blevet fjernet i første omgang.

Men efter det kom hun tilbage og der havde jeg klippet så meget fri at vi kunne få det hele ned fra trækronen.
Vi hev og sled i krattet og til sidst var det hele nede, Det var virkelig teamwork, det gik bare rigtig godt.

Nu havde John fået maskinen på ryggen og han gik igang med at beskære oliventræer og på ½ time fik han gjort det samme arbejde som han ville bruge 1 hel dag på manuellt.

Og Enrico gik igang med at binde noget vin op. Den havde fået lov til at vokse sig lidt for vild og fuldstændigt viklet sig ind i nabo oliventræet,
men nu har Enrico lavet så den frit kan kravle i en anden retning. Hvor den ikke forstyrrer ligeså meget og måske enda for mere sol!!

Ja… Det var som sagt en hele masse ting vi fik lavet idag. Der er godt nok en stor forskel på hvis vi er 2 eller 4.
Jeg synes vi for gjort meget når vi er 2, men når vi er flere bliver det til endu mere og på flere områder.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

