Så er det blevet pæretræernes tur.

Hold da op hvor nåede vi meget i dag, vi kunne næsten ikke stoppe igen😉
Men hvad siger I til dette:
Vi nåede at beskære 4 pæretræer, 2 granatæble buske, 1 æbletræ
+ at vi først skulle befrie den ene granatæble og da vi var ved det tog vi lige mandeltræet ved siden af.
Og da granatæble busken befinder sig “langs med vejen” så fik vi fjernet store dele af krattet der er der.😀 AHHHHHHH!!!! Det er en dejlig fornemmelse.!!!!😀

I dag startede det ellers med regnvejr og en dårlig vejrudsigt. Men da regnvejret stoppede allerede, før jeg stod op og det derefter var skinnende blå himmel så tog vi chancen. Og Vejret hold sig!!!! Vi har haft dejlig solskin ude i plantagen hele dagen.

John gik igang med at beskære de pæretræer der er nede ved granatæble træet, (det jeg har markeret på kortet). Og så gik jeg igang med at befri granatæble træet.

Det er lidt svært at se at der er et granatæble træ her!!!

Stænglerne i det krat der er der, har næsten en tykkelse som et gammelt egetræ. Det er ikke bare moder krattet men oldemoren!!!!
Men nåja… det siger vi om dem allesammen!!!
Da John havde beskåret 4 af pæretræerne så kom han og beskar granatæblet og hjalp mig med det sidste, som jeg var igang med og så gik vi op og spiste.

Efter frokost gik vi en tur rundt i plantagen for at se hvor, der var flere pæretræer og så ville vi lige beskære det andet granatæble busk.
Da vi kom ned til æblehjørnet fandt vi yderligere et æbletræ og da det ikke var så højt kunne John lige klare det fra jorden.
Og jeg fortsatte med noget, som mig og Cecilia var startet på i Weekenden. Nemlig at klippe de store grene til mindre “bålrette” stykker.
(ikke mundrette men bålrette🙂 )

Vi fandt også en hel koloni af pæretræer, men dem tager vi os af i morgen. Men nu ved vi at de er der.
Vi gik tilbage til det krat, jeg arbejde med om formiddagen og fik fjernet endu mere.
Sådan her så det ud da jeg gik fra det for at spise, og herfra arbejdede John sig ud mod venstre og jeg mod højre:

Da john var kommet helt ind i hjørnet nedenfor skrænten kom han op og befriede mandeltræet og arbejdede sig ind i det hjørne også.
Og jeg fortsatte bare, krattet fortsætter flere meter endnu, der hvor jeg er.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

4 svar til Så er det blevet pæretræernes tur.

  1. John siger:

    Py’ha’ Sikke en masse arbejde!
    jeg fatter ikke vi syntes det er fedt??
    Men det er det!
    i grunden mærkeligt?

  2. Betty Widegren siger:

    Hej
    Lars og jeg är väldig imponerte over deres fantastiske arbeide!! Nå begynner det virklig synes att det vokser fram en plantage med gode muligheter! jeg är virklig förbauset over deres kunskaper. Jeg husker jo gott så hart som cecilias pappa og jeg jobbade med gartneriet i Annelöv. Det var mye slit och dålig lönsamhet. Den gangen var ikke “marknaden” mottaglig får ekologiska produkter og vi fikk kaste mye av det vi odlade (dyrkede). jeg/vi önsker og tror att det är annerledes idag . Men ekologisk betyder også mye håntverk. Bare man är bevisst om vad det innebär så är det gode muligheter får att man lykkes! jeg lurer på hvordan det går med ditt öje? Har du fått på dig solbriller? Jeg lurer på hvor langt det är å cykle till Agropoli? Jeg förstod att den italienske cykkelkulturen ikke är särskilt imponerende? Det virket som om italienerna är glade får att köre bil bare ett bittelitet stykke? Jeg vet ikke om dere har värt i Paestum? Det var riktigt fint og så näre Agropoli att det nok går og sykle dit. Hils på Buffalofarmen og köp dere en riktig god Mozzarella ost som bare är helt vidunderlig god. En klem till dig Linda og hils din man. Betty

    • lindasnetsted siger:

      Hej Betty!!
      Jeg bliver så glad for dine kommentarer.

      Jo… mit øje er helt rask igen, men jeg er selvfølgelig mere forsigtig nu, når jeg suser ned ad bjergene.
      Jeg havde solbriller med hjemmefra, så jo dem er jeg begyndt at bruge. Og jeg tror det hjælper.
      Det er ca 6 km til plantagen. Men derhen tager det lidt mere end 45 minutter fordi det går rigtig meget op.
      Vi cykler hjem en anden vej som faktisk er næsten 2 km længere men det tager kun 20 minutter at komme hjem.

      Første gang vi var her nede, i efteråret, var vi i Paestum sammen med Cecilia og Enrico, det er et skønt sted og vi har været ude at spise på en af bøffelfarmene ved samme lejlighed.
      I må have det rigtig godt!!!! og skriv endelig igen!!!
      Linda

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

