Flere Hasselnødder!

Der er faktisk lidt flere hasselnøds buske end hvad jeg lige regnede med i første omgang.
Når vi har gået forbi dem, har jeg altid tænkt på dem som om der var 5 – 6 stykker, men læg lige 10 til så kommer man op i nærheden af det rigtige tal.🙂

Så hassel beskæring var hvad mig og John gik igang med om formiddagen.
Jeg begynder med at klippe alt det væk jeg kan komme til med ørnenæbbet og bagefter tager jeg alle de små skud, når det er gjort går jeg videre til næste og så er det at John gør sin entre og saver alle de grene der skal saves, over.
Og tilbage står der ca 5-6 stammer.

De er stadigvæk for høje, men vi tror at det er bedst at tage dem i højden i august, når de er afblomstrede.
Fordi hvis vi gør også det nu, så tror jeg ikke der bliver noget nøddehøst overhoved, kun en masse nøgne pinde der stikker op over jorden.

Enrico arbejdede ved køkkenhave terrasserne, og fik ryddet det sidste som mig og Cilla ikke fik med sidste gang vi var der. Nu håber jeg at vi er færdige med det stykke sådan lidt mere på alvor denne gang.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen og tagget . Bogmærk permalinket.

Et svar til Flere Hasselnødder!

  1. Cecilia Engfelt siger:

    Härligt! Tack för er enorma insats, det har verkligen satt “bollen i rullning”..!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

