Hasselnødder og Oliventræer

Enrico er nede i weekenden, han kom ned i går, samme dag som mig og John kom hjem fra Amalfikysten, Cecilia vil komme i eftermiddag. Der har været togstrejke så hun kunne ikke komme ned i går aftes.
Så i dag tog vi ud i plantagen, kun mig, John og Enrico. Vi tog alle maskinerne med, fordi nu skal der beskæres oliventræer, det er nemlig ved at være sidste udkald. Vi har marts ud til at blive færdige med det, men derefter skal træerne til at lave oliven.
Så John tog maskinen på ryggen og gik igang.

Han fik lavet rigtig meget. Vi tror at han fik lavet en hel uges arbejde om formiddagen. Alltså en uges arbejde, hvis han skulle gøre det manuellt.
Men så hoppede kæden desværre af. Da det skete var det alligevel spisetid og bagefter frokost gik han igang manuellt.

Jeg fortsatte der hvor jeg slap sidste gang vi var her ude. Det tager alltså lidt tid, de der hasselnøds buske og nu er jeg nødt til at opgradere antalet igen.
De er lidt som et jordskælv, at man upgraderer hele tiden. (lige i disse tider er det måske ikke den bedste joke) men jeg synes at der kommer fler og fler buske hver gang jeg tæller dem. Sidst jeg talte var der 21 buske.😉

Da dagen var til ende, havde jeg nået det jeg gerne ville den dag og hvis, mig og Cecilia hjælpes ad næste gang vi er her ude så bliver de færdige der. Og så kan de bare gå igang med at lave nødder😀 !!!

Jeg gik op for at se hvad drengene lavede. De var oppe på “platformen” hvor John var i gang med et kæmpe stort oliventræ, Og Enrico havde kastet sig over en Monster stor hasselnødsbusk.

Jeg hjalp Enrico med at blive færdig og lige pludselig var klokken et godt stykke over 5.
Og Cecilia ventede på os der hjemme.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Oliven plantagen. Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

