Positano og Praiano

Sorrento er faktisk et rigtig godt udgangs punkt for ture rundt her på denne halvø.
Og der kører busser til alle stederne, så man er faktisk ikke afhænging af egen bil, og gøre bilkaoset større end hvad det allerede er.

På vej til tågstationen, kunne jeg lige pludselig mærke en våd snude i min hånd og lidt efter kunne John det samme. Det var en stor sort hund, nok en labrador, og den var faktisk super sød. Den adopterede os, som sine ejere og jeg ville ikke haft noget emod det, hvis vi alltså havde haft et sted vi kunne tage den med hen. Den var simpelthen så opmærksom på os hele tiden. Kom den for langt forran så ventede den og den vendte sig hele tiden om for at se om vi nu var der hvis han ikke gik ved siden af os.
Jeg havde det faktisk lidt dårligt med det, hvad nu hvis vi gav den falske forhåbninger om et hjem eller mad eller hvad nu en sådan en hunni nu tænker på. Det var meget tydligt at den meget gerne ville have et menneske.
Dog havde den halsbånd på, så måske havde den et menneske som den tilhørte. Den fulgte os hele vejen til togstationen, og gik også med os ind og gik direkte hen til billetlugen, som om den vidste at det var der hen vi skulle. Og så lagde den sig ned, medens vi fik købt de billeter vi skulle have.

Det tog lidt tid, fordi vi troede at ham billetmanden tog røven på os, at han ville sælge os en 1-dags billet og det var slet ikke det vi spurgte om.
Vi ville jo bare have en retur til Positano! Men det viste sig at han faktisk gjorde det rigtige, det kunne godt betale sig at købe en 1-dags billet.
Enkelt billeten kostede ca 3,60€ og dags billetten 7,20€, men med den senere er man ikke begrænset af billetens varighed.

Vi gik hen for at vente på bussen, og vores ven fulgte med og lagde sig ned hved siden af os, og der blev den. Men til sidst så må den have indset at det ikke kunne blive til noget, så den rejste sig op og forlod os og så, så vi den ikke igen. Det føles faktisk lidt øv!! fordi den var sgu rigtig sød og velopdragen.

Vi tog afsted med bussen og det var en rigtig køn tur. Jeg kunne nyde hele turen da jeg havde taget en køresygepille.
Vi ankom til Positano og det er en smuk by… Nej… smuk er ikke ordet, Det er simpelthen den smukkeste by jeg nogensinde set.
Byen ligger på en bjergskråning, med centrum nede ved stranden. Husene er i mange farver og i solskin tager den sig virkelig flot ud.
Jeg tror jeg havde omkring 30 billeder af byen i denne vinkel, nu har jeg omkring 8 tilbage, men nu vil jeg alltså ikke slette flere.

Vi fandt hurtigt ned til stranden og opdagede meget hurtigt at det stort set også var byens centrum. Deres domkirke ligger også der.
Vi gik på cafe og fik noget at drikke og en is!!! Ja… Det er jo dejligt vejr!!!

Vi gik en tur på stranden og nød udsigten over byen og over havet. Vi havde læst at, der var en lidt mindre strand forbundet med den store med en sti, den fandt vi, men det var ikke lige hvad jeg havde forventet. Jeg havde forestillet mig en natursti, ikke en brolagt🙂

Men pyt!!! Den var Hyggelig at gå på og rigtig smuk, faktisk lidt romantisk!!!😉
Vi satte os på stranden og kunne næsten ikke komme derfra igen!!!! Jeg tror vi blev siddende 1 time eller mere.

Tilbage i “centrum” igen fik vi noget at spise og så gik vi lidt rundt i byen og da vi havde set hvad vi ville se, så overvejede vi om vi skulle tage tilbage igen. Men lige pludselig kom vi i tanke om at vi jo havde 1-dags billetter, så hvorfor ikke tage videre til den næste by og se den også.

Den næste by er Praiano. Den er ikke så stor, der er heller ikke særlig meget at se. Vi gik ned til deres kirke og derfra så John kaffekopper alle steder.🙂
Jo… han var kaffetørstig og det var ikke fatamoganaer, fordi jeg så dem også og jeg drikker jo ikke kaffe!!😀
Men da vi prøvede på at finde dem kunne vi ikke, de er der nok kun om sommeren!
Vi gik ned mod stranden, men opgav rimelig hurtigt, der var meget langt ned og vi havde allerede gået nedad et godt stykke.

Så vi kæmpede os op igen og når vi kom op på hovedvejen igen så fandt vi en cafe, med den bedste udsigt og der sad vi og nød resten af eftermiddagen.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Rejse og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

