Ravello og Maiori

Idag er hjemrejse dag. I aften kommer Enrico og jeg havde regnet med at Cecilia også kom. Men der er tog strejke så hun ville først komme dagen efter.
Togstrejke…. ÅH nej… Vi skulle jo også med toget fra Salerno, men da vi nåede derhen var togene heldigvis begyndt at køre igen.

På vej hjem vil vi besøge 2 byer, Ravello og Maiori.
Så vi havde igen købt 1-dags billeter, denne gang med vilje!!
Vi tog bussen til Amalfi, der skulle vi skifte bus for at komme op til Ravello.

Ravello har ry for at have en rigtig flot udsigt.

Det er her alle de gamle kendte filmstjerner holdt til såsom Greta Garbo, Humphrey Bogart og flere andre.
Desværre havde vi ikke så meget tid i byen. Bus forbindelserne må nok siges at være en lille smule mangelfulde. I hvert fald her om vinteren.

Bussen stopper udenfor centrum, da hele centrum er bilfri. Man går i gennem en tunnel og kommer ud på kirkepladsen.
Her er der cafeer og masser af liv.

Vi gik lidt rundt i gaderne og havde faktisk glemt alt om hvad vi havde læst om byen, indtil vi så et vejskilt mod “Villa Cimbrone”. Det var jo der som Greta Garbo holdt til.

Så vi fulgte skiltene og endte på kanten på klippen ud mod havet, med en super flot udsigt…. Eller næsten… Det kostede 6 € at komme ind i “Villa Cimbrone” Og da vi kun havde mindre end ½ time til at se den, syntes vi ikke det var pengene værd.
Det har vi fået at vide her bagefter at det måske havde været alligevel.
Fordi det er ikke kun udsigten, men også selve haven.
Men pyt!! vi fik den ikke at se… Så har vi noget at komme tilbage efter.

Istedet gik vi på cafe på kirkepladsen, og medens vi sad der og kiggede på vores kort så vi at, der et andet sted i byen også var en udsigts plads. Det var ikke så langt væk, så vi skyndte os derhen, tog nogle billeder og løb hen til bussen, som vi kun lige precis nåede.

Næste by var Maiori, den by har en rigtig flot strandpromenade, som vi slentrede op og ned ad, vi fandt en cafe hvor vi fik noget at spise og så tog vi toget hjem.

Dette indlæg blev udgivet i Italien, Rejse og tagget , , , . Bogmærk permalinket.