Poncho i bomuld

Mit hæklede sjal, er ikke et sjal mere.

Det bomuldsgarn jeg havde udvalgt til projektet egnede sig simpelthen ikke, det blev for tungt. Først tænkte jeg at jeg ville forsøge at sy det sammen som en poncho, med skællene.
Men det endte med at jeg trak det hele op, fordi jeg ville strikke den samme poncho, som jeg strikkede til Cecilia.

Men undervejs er der kommet ændringer til.
Jeg er kommet ind i en fase hvor, jeg er ganske vild med at eksperimentere med forskellige mønstre og at finde på dem selv.
Det er stadigvæk meget enkelt det jeg laver og nu i første omgang er det ponchoer jeg har kastet mig over.

Jeg bruger den samme grundopskrift til dem alle og så er det mønstre og snoninger jeg skifter ud løbende, efterhånd jeg kommer i tanke om dem.

Denne strikker jeg i Järbos, super soft cotton.

Det er sjovt!!!!😀

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Poncho i bomuld

  1. Nu har jeg været så heldig at se denne poncho live. Og jeg må sige den er SUPER flot, lækkert garn, flotte farver og smukke snoninger. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    Faktisk drømte jeg vidst noget om den i nat. I drømmen var jeg igang med noget kjole værk, som skulle have glatstrik hele vejen fra brystet og ned, og så tænkte jeg, hey – Linda kan da lige vise mig hvordan jeg laver en flot bred snoning ned langs hver side af kjolen.

    Lidt sjovt at drømme sådan noget. Og så du skriver indlæg omkring ponchoen med alle snoningerne *Smiler*

  2. Linda siger:

    Det er hvad jeg ville kalde en overspringshandling!!!😀
    Alt for at slippe at strikke et langt stykke i glat, som godt kan blive lidt trivielt i længden.
    Tænk at man også tænker på det i søvnen😉

    Jeg synes at det lyder som en hyggelig drøm du havde, Og det var da en god ide til et kommende projekt.

    Linda

  3. Pingback: en lille vest | Lindas-netsted

  4. Pingback: Langkøbte erfaringer | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

