Tepose foldning

I går gjorde jeg noget, det var meget længe siden jeg gjorde sidst.
Jeg har prøvet at tænke tilbage og kommet frem til at jeg, sidst lavede kort i 2009.
Da jeg ville lave et kort til Sayuri i anledning af hendes bryllup!!

Så nu syntes jeg det var på tide igen.
Så jeg slog mig sammen med Henriette. Og så skulle der rigtig foldes teposer og laves kort.

Vi hyggede os rigtig og fik snakket en masse.
Og tiden gik rigtig hurtigt. Lige pludselig havde vi været igang i 5 timer.
Jeg kunne dog godt mærke at det var meget længe siden at jeg havde foldet teposer. Jeg skulle hele tiden have hjælp af Henriette, som har gjort det lidt mere regelmæssigt end mig.😀

Vi kastede os også over nogle helt nye folde metoder.
Jeg blev helt bidt af det så jeg producerede den ene “stjerne” efter den anden.

Jeg blev også ved efter at Henriette var taget hjem. Klokken var over 21, før jeg havde pakket sammen. og der havde jeg så været igang siden 12 ved middagstid!😀

Jeg nåede at blive helt færdig med 10 kort.
Når man vel tager sig sammen til at få foldet teposerne og lavet kortene, så er det rigtig sjovt.
Og resultatet bliver jo også rigtig sødt.
Men det kan faktisk være lidt svært at tage sig sammen til det, der er mange ting der skal tages frem og man får en masse affald ud af det, så der er endnu mere der skal ryddes op bagefter.😦

Jeg har lært mig at folde teposer fra bøger.
Jeg har selv investeret i bogen:
Den store bog om teposefoldning, bind 1 af Karen Margrethe Hanssen.

Henriette har nogle flere bøger, som også flittigt bliver brugt🙂
-Bind 2 af ovenstående bog, dog med en anden forfatter.
Og så har hun nogle af ældre dato.

Men jeg synes at disse to er de bedste.
Men i bind 2 har forfatteren valgt at kun lave foldninger af Lipton te.
Det synes jeg er lidt ærgerligt, (for mig) da jeg helt klart har flest pickwick poser. Men jeg skal jo bare prøve mig frem og finde ud af hvilke poser jeg så kan bruge.

Dette indlæg blev udgivet i Teposefoldning og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Tepose foldning

  1. Hej Linda

    Tak for en rigtig hyggelig eftermiddag, jeg er også stolt af de kort jeg fik lavet. Og dine er super flotte, dejligt at se at du fortsatte efter jeg var gået.

    Ang. de bøger du skriver jeg har, vil jeg da lige give dig forfatter + titel, hvis andre der læser dit indlæg, skulle være int. i at låne bøgerne på biblioteket eller købe dem.

    Kirsten Gundersen – Den store bog om tebrevsfoldning 2 (Kun Lipton poser)
    Karen Schønfeldt – Kreative kort med teposefoldning (meget gamle Pickwick poser – dem med tegning fremfor billeder af frugter)
    Randi Christensen – Kort med tepose-foldning (Mest Pickwick – dem med en firkant i kanten, og hvid bagside)

    Glæder mig allerede til næste gang vi skal ses og måske folde tebreve til flotte kort.

    Knus fra Henriette

  2. Linda siger:

    Tak Henriette!!

    Det var lige navnene jeg stod og manglede.
    Og jeg glæder mig allerede til næste gang.

  3. Pingback: Længe leve genbrug | Lindas-netsted

  4. sara engkjær siger:

    hvordan ser dine forslag til et teposekort til en konfirmation ud?

    • Linda siger:

      Hej Sara.
      Jeg ville elske at kunne inspirere dig til nogle Konfirmationskort.
      Men sandheden er den at jeg aldrig har lavet kort til konfirmation.
      Jeg har faktisk ikke lavet så mange kort siden 2011.
      Jeg vil egentlig gerne, men tiden den flyver afsted og så er kortene kommet bagerst i køen.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

