De næste ufoer

Nu hvor jeg er i gang, kan jeg lige så godt give en lille opdate på hvor langt jeg er nået med de igang værende ufoer.

I starten af Juni gik jeg i gang med en bluse i hulmønster i “Rheuma uld”.

Det går kun meget langsomt frem.
Garnet er tyndt og strikpindene ligeså!
Men efterhånden som jeg har lært mønstret, så behøver jeg ikke opskriften mere, hullerne sidder simpelhen i hænderne 😀
En anden grund til at det går lidt langsomt er at jeg var nødt til at trævle hele bagstykket op.

Jeg manglede en maske for at kunne lave hulmønster ude i den ene side, men strikkede glad videre uden at tænke mig om.
Da jeg begyndte at tænke så var jeg færdig med hele bagstykket og måtte jo så trævle det hele op.

Jeg mangler stadigvæk begge ærmer. PUH!!! Jeg håber jeg når at blive færdig med den før jeg kører død igen.

Men så er det godt at man har noget man kan skifte imellem.
Jeg er jo også igang med denne:

Som jeg i tidernes morgen havde tænkt skulle blive til en poncho.
Om det bliver det ved jeg ikke, den er nemlig lidt small, så det ender nok med at det bare bliver et halstørklæde.

Men som poncho skal den strikkes som en lang bane, hvor den ene kortside så skal sys sammen med den inderste af langsiderne i den anden ende. Håber at det gav mening!! 😉

Men ja… Det er så, hvor langt jeg er nået indtil nu!

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til De næste ufoer

  1. Pingback: Tid til strik | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

