Bosjö kloster

Jeg havde fødselsdag, for lidt siden. Og der besluttede jeg mig for at jeg ville i sommerhus.
Så mig og John drog afsted.
Og denne gang spurgte mor om vi ville med til Bosjö kloster.
Og så var det det der var min fødselsdagsgave fra dem.🙂

Det var en dejlig dag.
Bosjö kloster ligger ikke så langt fra Höör. Det fungerede som kloster frem til reformationen.
Den Danske prinsesse Leonora Christine (Christian IV’s datter) og hendes mand Corfits uldfeldt har boet der.

Selve Klostret er en smuk hvid kalket/malet bygning, men man kan kun komme ind og se meget lidt af det. Der er lige et lille stykke som de har lavet udstilling i.
Haven derimod er stor og også meget flot. Der er en lidt finere have tæt rundt om klostret med smukke roser og andre blomster.

Og så er det lidt vildere længere ud. Bl.a finder man dyrefolde og en 1000 årig eg her.
Egen er hul så at man kan gå ind i den.

Klostret ligger ud til Ringsjön, så udsigten er der ikke noget galt med. Det ligger så smukt, som det overhoved kan komme til.
Neden for klosteret ud til ringsjön er der en fold med Lamaer. Det var synd at Tonny ikke var med, fordi så kunne han og jeg få et nostalgi flip sammen og mindes “gamle dage” i Peru!!!🙂 Nu fik jeg det bare med mig selv!!!

Vi endte dagen på cafeen, med udsigt ud over søen.

Dette indlæg blev udgivet i Rejse, Sverige og tagget . Bogmærk permalinket.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

