Magic loop

Jeg hader at strikke på strømpe pinde… Jeg rigtig hader det… Den person som opfandt strømpepindene fortjener dødsstraf.

Måske lidt barskt, jeg kunne jo bare lade være at bruge dem…

OG VED I HVAD??????
DET GØR JEG FRA NU AF!!!!!!🙂
Aldrig mere strømpepinde… Jeg har nemlig lært at strikke med Magic loop.

I min strikkeklub er der en pige der fortalte mig om magic loop.
Jeg var nemlig igang med strømpepindene, for at strikke ærmer til en bluse.

Fordi er der noget jeg hader mere end strømpepinde så skulle det da lige være at montere!!!😀

Men det var faktisk sværere at komme igang med det end hvad jeg troede. Man skal have den rigtige pind. Den må nemlig ikke være for kort.

Den skal mindst være 60 cm og gerne 80 cm.
I starten gjorde jeg det selvfølgelig forkert, det var nok fordi at jeg ikke helt havde hørt efter hvad Maya og Maria fortalte mig.😉
Så jeg kom frem til det resultat at det helt klart blev pænere, men jeg syntes ikke det var nemmere.
Man får ikke de grimme overgange som man godt kan få mellem pindene når man strikker med strømpepinde. Så det var helt klart besværet værd!!!🙂

Nu har jeg så lige været en tur på U-tube og søgt på magic loop. Og jeg vil love for at der er mange forskellige instruktions videoer.
Jeg har siddet og kigget nogle af dem igennem og valgt en ud, som jeg syntes var den bedste.
De første rigtig mange jeg kiggede på var nemlig med den amerikanske strikteknik og det ville måske være lidt forvirrende.
Men så fandt jeg denne her: Strik Magic loop
Den er dog på engelsk, det var de allesammen, i hvert fald dem jeg nåede at kigge på. Men hun demonstrerer det meget godt. Og så strikker hun som vi gør her i Skandinavien!!!! 😀

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget . Bogmærk permalinket.

6 svar til Magic loop

  1. RosaGrön siger:

    Hejsan Linda
    Vi möttes for 2 uger sen, på Valby Kulturdagerne om lördagen, jeg ved ikke om du kan husk mig. Men det var jeg som kom i min pause fra arbejdet i Kvickly, vi bytte blog adresserna. Jeg köpte band fra Mariahoenen. Jeg var inde i hendes hjemmesida og tittade. Det är jag som bor i Malmö.
    Jeg har provat at finde nån mailadress til dig, men jeg kan ikke finna nån. Men här får du min, för at jeg ville gerna spurg dig om nån ting.
    Min mail
    rosagron@gmail.com

  2. lindasnetsted siger:

    Jo, jag kommer ihåg dig. Det enda jag inte kommer ihåg ær vad du heter!🙂
    Jag har precis varit inne på din blog og tittat lite.
    Kan se at du inte har bloggat så længe, men jag tycker det ær fina saker du har dær.
    Det er en kul ide med cykelslangen.
    Nyckelbanden ær också en bra ide!!

    Jag skriver til dig!

  3. marion siger:

    ja det må jeg altså også have lært for hader også strømpepinde og også at montere🙂 men takker for linket

  4. Linda siger:

    Jeg er rigtig glad for at have lært det og især efter at jeg nu gør det helt rigtig.
    Jeg er gået helt amok med at strikke små æggevarmere og til dem bruger jeg denne teknik. Så jeg skal hverken tænke på at jeg får lange masker eller at de skal monteres bagefter.🙂

    De kommer på bloggen så snart jeg for taget mig sammen til det.

  5. Pingback: Ægvarmere | Lindas-netsted

  6. Pingback: En stor lilla sag | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

