En æggedille

Ja… man kan næsten tro jeg har fået en æggedille.
Men det er nu ikke fordi jeg spiser dem i rå mængder.

Nej nej… Det er faktisk meget værre.

Jeg strikker nemlig æggevarmere.
Ja… sådan en som du kan sætte over det ny kogte æg, både fordi det skal se lidt festligt ud og at det holder varmen indtil du skal spise det.

Jeg havde nogle rester af uldgarn, som jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre med.
Og så, så jeg en opskrift på æggevarmere og så tænkte jeg at det var jo lige netop sådan nogle jeg skal strikke af alle mine rester.

Og jeg vil love for at jeg får strikket, det går som en drøm efter at jeg har lært at strikke med magic loop!!!
-Ingen lange masker
-Inget der skal sy sammen
-Kun 2 ænder at hæfte…
På meget kort tid fik jeg strikket de 11 ovenstående og før jeg fik taget mig sammen til at skrive et indlæg om dem så havde jeg lavet 7 mere.
Dem for i her:

Og faktisk… for at det ikke skal være løgn, så er jeg faktisk blevet færdig med 4 mere.

Men mit kamera arbejder langsommere end mine strikkepinde. Så jeg har ikke nået at tage nogle billeder af dem.

Men er 18 æggevarmere ikke nok???
Jo… som dokumentation til bloggen er det helt klart.

Nu skal de en tur i vaske maskinen, så at de bliver filtede.
Og så skal jeg nok vise dem frem igen.
Måske t.o.m. med et æg eller 2!!!

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Strik og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til En æggedille

  1. De er godt nok flotte dine æggevarmere – glæder mig til at se resultatet når de blir filtet. De ser vildt flotte ud, og skønne farver🙂

    • Linda siger:

      Tak for det!
      Vi vaskede faktisk idag og der havde vi æggevarmerne med.
      Men jeg er jo en kylling… Man ved jo ikke hvor meget det bliver filtet, så de fik kun en tur på 40 grader. Og det var ikke nær nok.
      Faktisk kan man næsten slet ikke se at de er blevet filtet. Så jeg prøver igen på 60 en anden god gang!!!

      • Nåeh det var ærgerligt, man kan godt forstå du er en kylling, og ikke bare vasker dem alle på 60 grader første gang. Men du kunne jo have prøvet med kun 1, så skete der ikke så meget hvis det gik galt?

        Men glæder mig til at se når du har fået vasket dem alle på 60 grader, så man kan se resultatet.

  2. Pingback: Ægvarmere | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

