Små hæklerier

Jeg har haft gang i mine hæklenåle igen…🙂

Jeg har nemlig været en tur rundt i blogland og på besøg hjemme hos min søde veninde Henriette.

For meget lang tid siden, var jeg igang med at hækle håndklæder.
Jeg fik suppleret op på nogle af de farver som jeg havde i cotton-8.
Men helt ærligt -Så skete der ikke mere, jeg har ikke hæklet eller strikket flere håndklæder eller noget andet for den sags skyld af det bomuldsgarn.
Så garnet har bare ligget i mere end 2 år nu.

Men nu er jeg så småt begyndt at bruge det igen.
Da jeg var hjemme hos Henriette viste hun mig nemlig nogle super søde hjerter, hun havde lært at hækle.

De er også super nemme:
1.rk: 6 luftmasker (lm) sæt sammen til en ring med en kædemaske
2.rk: 4 lm, 3 dbl stangmasker, 3 stangmasker, 1 lm, 1 dbl stangmaske, 1 lm, 3 stangmasker, 3 dbl stangmasker, 4 lm, 1 kædemaske nede i ringen.
Hank: fortsæt fra kædemasken og hækl 15 luftmasker afslut med en kædemaske nede i ringen.

Meget meget nemt.
Opskriften kan fås med billeder på Bloggen: Ting og Tanker
Den er lidt forskellig fra min, da hendes hjerter er mindre og uden hank.
””””””””””””””””””””
UPDATE:
Hrm…. jo alltså, så var det jo det at jeg har lavet alle mine små hjerter forkert. Altså ifølge opskriften på “Ting og Tanker”.
Men heldigvis er de ikke forkerte efter min egen opskrift.

Men nu har jeg bare 2 forskellige opskrifter at vælge mellem og de skal da begge 2 prøves af😀

”””””””””””””””””””””

Til de hjerter I har set her, har jeg brugt 2 slags garn.
Dels Balder fra Järbo, som er 100% uld
og så er der bomuldshjerterne, som er cotton 8 fra Mayflower, dem har jeg dog hæklet i dobbelt garn ellers ville de blive for små.

Noget andet jeg er gået igang med er at hækle bordskånere, af øl/sodavandskapsler og garn.
Denne skønne ide fik jeg af Ina, som har bloggen: Inaina

Så nu er jagten gået ind på kapsler af forskellige slags😉
Og faktisk er det ikke så nemt som man lige skulle tro.
Her i huset har de fleste drikkevarer plastikskruelåg eller så er de på dåse, men aller oftest kommer drikkevarerne fra hanen.😀
Og sådan ser det faktisk ud hos de fleste jeg kender😦
Og ned i parken og samle kapsler har jeg ikke tænkt mig at gøre!!!

Men helt umulig er jo opgaven heller ikke. I kan jo se at det er lykkets mig at samle nogle sammen og der skal nok komme flere.😀

Tak til jer der ude i blogland som er fyldt med en masse gode ideer som I deler med jer af!!!

Dette indlæg blev udgivet i Håndarbejde, Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Små hæklerier

  1. Ina siger:

    Hvor ser de fine ud, de hæklede kapsler. Det er nogle virkelig flotte farver, du har brugt🙂

    Jeg har et sæt bedsteforældre, der gladeligt samler kapsler til mig – det er lige med at hitte ud af, hvem der drikker flaske-drikkelse med kapsel🙂

    • Linda siger:

      Tak Ina.

      Ja. man skal være heldig at kende nogen.
      Jeg har en veninde der arbejder på et plejehjem og der får dem der vil sodavand til aftensmaden og hun har lovet at tage nogle af deres kapsler med hjem.
      Så jeg håber at jeg får nogle stykker på onsdag.

  2. Hey, sikken nogle flotte hjertet du har hæklet, men undrede mig over dine små huller i midten, men kan se hvad vi gør forskelligt, nemlig at du laver 6 luftmasker og samler til en ring. Det gør jeg ikke, jeg starter med 4 lm, og så laver jeg den første dobbelte stangmaske i den første lm. Og laver alle resterende masker i den første lm jeg startede ud med.

    Måske det ikke gir mening på skrift, men så må du se dem når vi ses. Men de er også vildt søde dine.

    Ang. kapsler, kan jeg sagtens skaffe dig nogle, i min familie blir der nemlig drukket alm. flaskeøl, håber de kapsler kan bruges. Måske jeg også selv blir bidt af at lave nogle bordskånere.

  3. Linda siger:

    Jeps…😀
    Da jeg ikke fik opskriften på skrift hos dig og jeg ikke kunne vente på at du sendte linket, så gik jeg bare igang og inde i mit hoved, skulle de startes sådan.
    Jeg har så efterfølgende set at mine er anderledes og har også prøvet at hækle nogle på din måde, men dem har jeg ikke nogen billeder af.

    Jajajaja…. Jeg vil gerne have kapslerne. Man skal dog være lidt forsigtig når man åbner flaskerne fordi de må ikke blive for bukkede.
    10000 tak Henriette det ville jeg blive rigtig glad for.

  4. Pingback: Andre Bordskånere – Svanholm Julemarked | Lindas-netsted

  5. Ina siger:

    Hej Linda.

    Jeg kan se, at jeg ind imellem får trafik fra din blog og til de sjove bordskånere – så jeg vil egentlig blot informere om, at jeg har flyttet blogadresse, så de nu ligger her: http://inaina.dk/2011/08/diy-haeklede-bordskanere/

    Inden længe er det sådan, at man bliver sendt direkte videre til min nye blogforside, når man forvilder sig ind på den gamle blog – men jeg kan desværre ikke få den gamle blog til at viderestille til de samme indlæg, som man linker sig frem til.

    Sommerhilsner fra Ina

  6. Linda siger:

    Hej Ina og tak for din kommentar.
    Jeg vil skynde mig at rette dine links. Der findes ikke noget værre end døde links🙂 når man er på jagt efter noget specifikt.
    Vil da også suse ind og tage mig en kig på din nye blog.

  7. Ina siger:

    Du skal være velkommen🙂