Genbrug igen – nemme Fyrfads lysestager

Henriette viste mig nogle rigtig søde lysestager, som er lavet af almindelige sodavand/øl/hvaddetnuskullevære dåser.

Jeg ville prøve og fik lov til at få en dåse for at prøve og lige pludselig havde jeg lavet 3.
selvfølgelig ikke af den samme dåse alle 3. Men jeg smuttede lige ud i køkkenet og hentede nogle fler dåser.

Så nu er det ikke kun dåse clipsen der kan genbruges, det kan sørme resten af dåsen også!!!!!!

Du begynder med at klippe toppen af dåsen af, det slider meget på saksen så det skal være en saks som ikke nødvendigvis skal forblive skarp i al evig tid.😉

Herefter skal du klippe ned til bunden hele vejen rundt, med 2-3 cm mellemrum.

Nu bukker du alle strimlerne ned og så kan du jo lige lade solen skinne på dig lidt, før du begynder at folde strimlerne ind mod midten igen.
Hullet inde i midten skal være stor nok til et fyrfadslys, så man må lige prøve sig frem hvor man skal folde.

Og så er lysestagen faktisk færdig, nu skal du bare finde et fyrfad og putte i.

Det tog ikke mange minutter at lave og man kan uden problemer lave dem sammen med børn. Der var ikke nogen som helst problemer med skarpe kanter.

Her nogle færdige lysestager, en god kop te og en taske af bl.a. kaffeposer i baggrunden.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Kreativ og tagget , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til Genbrug igen – nemme Fyrfads lysestager

  1. Rigtigt godt indlæg, har du fået produceret nogle flere end dem du lavede hjemme hos mig? Jeg synes de blir rigtig gode og flotte.

    Og dejligt man så kan finde noget at bruge resten af dåsen til når man nu har hevet clipsen af *Griner*

  2. lindasnetsted siger:

    Nej, jeg har ikke rigtig haft tid.
    Men jeg har en pose, fra Sverige, som bare venter på at blive brugt.

  3. Kristina siger:

    Sikke nogle fine fyrfadsstager. Dem vil vi prøve at lave. Jeg har netop skrevet om dem på vores facebookside: http://www.facebook.com/TerraCycleDK.
    Vi har produceret nogle ‘gør-det-selv’ projekter, hvor man kan genbruge brugt emballage – bla. en gavesløjfe og en servietring. Jeg tænkte, at det måske har interesse. Vi har lavet enkelte trin-for-trin instruktioner, som kan downloades fra vores hjemmeside: http://www.terracycle.dk/gor-det-selv-projekter.html.

    • lindasnetsted siger:

      Tak for din kommentar!!
      Det var da sjovt at du kunne bruge ideen, det er jeg glad for.
      Jeg suser ind på jeres hjemmeside lige om lidt og kigger.
      Linda

  4. Pingback: Genbrugs arbejdsdag « Solsikkens-Sang

  5. Pingback: Julemarked på Svanholm | Lindas-netsted

  6. Susanne Larsen siger:

    Hvis “nogen” har brug for dåser til lysestager, har jeg lige fået en hel sækfuld af en kollega, og jeg bruger selv kun PopToppen.

    De kan hentes på Linde Allé i Vanløse kl. ca. 7:30-15 i dag tirsdag den 23. april t.o.m. torsdag den 25. april.

    Læg et svar med din mailadresse, så kan vi lave en aftale.

    • Linda siger:

      Hej Susanne!!
      Øv, jeg ser først din kommentar nu, så den er først blevet godkendt nu.
      der er ikke så lang tid at løbe på nu. Men er der nogen der er interesseret????

  7. Pingback: Genbrug på caminoen | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

