Bordskånere – julemarked på Svanholm

På Julemarkedet på Svanholm vil jeg også sælge bordskånere.
Faktisk 2 slags, den ene slags er nogle som kan bruges til varme ting. Og den anden slags, er de der små nogle, som man sætter sit glas eller kop på, for at bordet ikke skal få grimme rande.

Jeg er ikke sikker på at de også hedder bordskånere men jeg kan ikke komme i tanke om et bedre ord!! Hvis der er nogen som kender et ord for dem vil jeg da gerne vide det!!!😀

Mine små bordskånere er lavet af dåseclips, så det er jo genbrug igen igen🙂

Nu er det jo nok ikke så smart at vise alle produktions hemmelighederne før julemarkedet.
Men nu gør jeg det alligevel.

Bl.a. har min mor og far gennem efterhånden 1 år samlet dåseclips til mig. Og jeg har nu rigtig mange, så nu var det simpelthen tid til at begynde at bruge dem.

Så jeg startede ud med at vaske dem allesammen.

Vi kan jo ikke have at vores bordskånere lugter af øl allerede fra start af. Og faktisk så er de også ganske beskidte😦
Til at lave en bordskåner skal du bruge 6 clips, som du har klippet fri for skarpe kanter.
Og så skal du vælge garn.
Man kan stort set vælge hvilket garn man vil.
Jeg valgte et merciseret tyndt bomuldsgarn. (8/4)

Og så hækler du dem sammen med fast masker.
Jeg har ikke et specifikt antal i hver bue, jeg fylder bare buen helt op.

Også skal du begynde at hækle ind mod midten.
Du hækler rundt indtil du er kommet helt ind.
Det er lidt hårdt for fingrene, det skal man lige være forberedt på.

Det sidste du skal gøre er at hækle kronbladene.
Det gør du med stangmasker og en luftmaske mellem hver clips.

Den originale opskrift finder i her.

Disse små herligheder sælger jeg til julemarkedet på Svanholm.
Svanholm julemarked er et rigtig hyggeligt marked, hvor man virkelig kan få en på opleveren.

Og er man med bus og tog skal man huske at det er billig søndag, altså at det kun koster 1 blåt klip og så gælder den hele dagen.

Så man kan komme frem og tilbage til Svanholm for 14 kroner🙂

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling, Sjælland, Ture i Danmark og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

7 svar til Bordskånere – julemarked på Svanholm

  1. marion siger:

    sikke dog en god ide, og hvor er de altså bare søde håber du får et godt salg på dit markede

    ha en dejlig tur

    marion

  2. lindasnetsted siger:

    Tak Marion!!!
    Ja. jeg håber også på et godt salg. Men allermest glæder jeg mig også til at bare være med til julemarkedet.

  3. Ninna siger:

    Man kalder dem visnok glasunderlag.

    • Linda siger:

      Tack Mamma!!!
      Ær det på svenska eller på danska?? eller tror du det ær på bægge språk??
      Men det låter mycket troligt!!

      Linda

      • Ninna siger:

        Ja det er på dansk. Jeg googlede og på Ikere.dk og der hed de sådan. På svensk blir det glasunderläg. Så nästen.

  4. Pingback: Julemarked på Svanholm | Lindas-netsted

  5. Pingback: Taske af dåseclips | Lindas-netsted

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

