Andre Bordskånere – Svanholm Julemarked

…Så skriver jeg at jeg laver 2 slags bordskånere.
Den ene slags bliver lavet af dåseclips, men hvad med de andre bordskånere???
Hvad har de nu gjort?? Nu hvor jeg ikke skriver et ord om dem.
Også kan man tilmed sætte varme ting på dem.

Nåååå!!! så slemt er det nu ikke.
Det er vist kun mig der overdriver en lille smule, jeg har jo skrevet om dem før, faktisk lige her.

Jeg havde jo lidt problemer med at få samlet kapsler, fordi jeg efterhånden ikke kender nogen der drikker flaske øl/sodavand.
Men i nødens stund fik jeg en kommentar fra Henriette at hendes bedsteforældre da skam stadigvæk drak flaske øl og hun ville da bede dem om at samle til mig.

Også en dag for et par uger siden tikkede der en sms ind.
-Jeg har 94 små gaver til dig.
-JUUUUUUBBBBBIIIIII!!!!!!!!
så kunne jeg gå igang…

Jeg vil ikke skrive en opskrift her, fordi på Inas blog kan i få en rigtig god og detaljeret beskrivelse, med både billeder og tekst.
Det kan jeg ikke selv gøre bedre.🙂

Jeg synes de er blevet rigtig søde.
Dog skal det siges at jeg ikke har lavet nogle til mig selv, så jeg har ikke afprøvet dem.
Jeg har forhørt mig hos mennesker der har brugt dem og de er fine til gryder og lignende. Det bliver ikke for varmt.

Efter julemarkedet på Svanholm skal jeg lave nogle til mig selv.
Dem jeg laver nu skal nemlig sælges på Svanholms Julemarked.
Men bagefter, så skal jeg lave ting til mig selv igen.😉
Jeg vil også lave nogle bordskånere til Henriettes Farmor og farfar som tak får at de samlede til mig og desuden åbnede flaskerne på en så nænsom måde at kapslerne ikke blev bukket!!😀

Man kan faktisk lave disse bordskånere af andet genbrug også.
Man får samme resultat, med runde knapper, hvis man bruger skruelågene fra Harmonie mælkekartongerne!!!
De er jo dog lavet af plastik og jeg ved ikke hvordan det går sammen med varme ting. Man kunne jo forestille sig at plastiken ville smelte. Man kan jo bare bruge dem til andre ting, så som serverings skåle, potteplanterne i vindueskarmen O.S.V.

Disse fine bordskånere er også at finde i min bod på Svanholms Julemarked.
Jeg glæder mig faktisk rigtig meget til på Søndag.

Dette indlæg blev udgivet i Genbrug, Håndarbejde, Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Andre Bordskånere – Svanholm Julemarked

  1. Hvor er de bare skønne. Og hvor er jeg glad for at jeg kunne være behjælpelig med at levere kapsler til dig. Dog har jeg ikke drukket en dråbe selv, men det har min kære farmor og farfar. Og de synes bare det er rart at deres affald kan bruges til noget smart og godt.

    Tror de vil blive rigtigt overraskede over at se en bordskåner i virkeligheden, og se hvad der kommer ud af deres kapsler som de har samlet🙂

    Håber de allesammen blir solgt på søndag, det ville være fedt, de er så seje, jeg glæder mig til at komme igang med at lave nogle også. Vil da lige hoppe ind på den vejledning du henviser til.

  2. Linda siger:

    Tak for hjælpen med at samle kapslerne, og nu vil jeg ikke lægge beslag på alle dine kapsler mere.
    Men vil da stadigvæk gerne dele med dig. Men nu skal du lige tage så mange du selv skal bruge først.
    Jeg har brugt 19 til de store og mellem 12 -14 på de der er mindre.
    Jeg håber vi ses på Søndag!!!!

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

