Juleløses jul i den grå hal!!!!

Så er nedtællingen begyndt.

7 dage til jeg møder i den grå hal til forberedelserne indfor årets julefest!!

Som sædvanlig glæder jeg mig som et lille barn!!!!

Og ved I hvad????
Jeg har jubilæum i år!!!
-15 år!!!!

DET ER STORT!!!!!!

Dette indlæg blev udgivet i Christiania, København og tagget , , . Bogmærk permalinket.

32 svar til Juleløses jul i den grå hal!!!!

  1. marion siger:

    ja kan godt være, at jeg spørger dumt nu, men hvad sker der i den grå hal, ja jeg er bare nysgerrig😉

  2. Linda siger:

    Hej Marion!!
    Der findes ikke nogle dumme spørgsmål!!!
    Hvert år arrangeres der i den grå hal, julefest for alle der er eller føler sig alene juleaften.
    Det er ikke noget med at man skal være fattig eller hjemløs, fordi følelsen af at være alene kan rammer alle.
    Vi er et stort hold frivillige der for det hele til at køre, der er meget der skal laves, mad, oppyntning, barer, scenebyggeri, lyd/lys.
    Selve juleaften bliver der serveret gratis julemad, Flæsk/okse steg, vegetarmad, risengrød, kaffe/te og konfekt og frugt.
    Andre drikkevarer koster dog penge og kan købes i barerne.
    I løbet af aftenen er der underholdning.
    Jeg er at finde i en af barerne, hvor jeg har ansvaret for at det hele kører.
    Jeg har skrevet om det tidligere år, som du kan gå tilbage og læse.
    ÆHHH… troede lige jeg kunne lave et link, men det kan jeg ikke finde ud af.
    Men hvis du i mine tags klikker på juleløses jul, så kan du læse lidt fra tidligere år. I 2009 fik jeg skrevet noget mere end i 2010, så begynd i 2009.

    • marion siger:

      hov så fandt jeg jo svaret🙂 havde ellers ledt, men må da have været blevet blind siden jeg ikke så det🙂 og tak for svaret fedt arbejde i laver

  3. henriette siger:

    hej jeg ville lige høre omkring hvad tid starter julaften . da mig og min familie ville tage der ind i år

    • Linda siger:

      Hej Henriette!!

      Dørrene åbner kl.17, hvor barerne også åbner.
      Servering af mad begynder klokken 18.
      Jeg kan anbefale at komme i god tid. Da der kan være svært at få en side plads ellers.

  4. Tina siger:

    Hej Linda,
    Er det fra kl. 19 arrangementet begynder ? Skal man tilmelde sig nogen steder hvis man skal spise?
    Det er vildt fedt, at I har dette for alle til jul! tak for Jer!
    XXX Tina

    • Linda siger:

      Hej Tina!

      1000 Tak for de rosende ord!!!

      Det er lige nogle timer tidligere det starter.
      Dørrene åbner 17 og mad”boderne” åbner 18.00
      Og som jeg skrev ovenover kan det anbefales at komme i god tid.

      Du skal ikke melde dig til, man kommer bare og med fordel i god tid😉

      Linda

  5. henriette siger:

    hej linda
    jeg takker for dit svar og glæder mig til at komme ind til jer

  6. Pia R K siger:

    Skriver lige de sidste ord inden pc’en pakkes ned, og flyttebilen kommer.
    Orker ikke sidde på en flyttekasse og spise knækbrød i morgen aften, efter at ha’ været forbi kirkegården og ønske god jul til nærmeste familie, så jeg glæder mig til at gentage succesen fra juleaften 1991, hvor jeg tog alene til Christiania og holdt den dejligste juleaften der tænkes kan (uden ens familie).
    Hvor Ove Sprogøe læste af Peters Jul, og Peter Larsen m.fl. optrådte.
    Og jeg fik alle tænkelige beviser for, at “en fremmed er en ven du ikke kender” :o))
    Hvor ér det bare forståeligt, at der er visse grupper i DK der med al vold og magt vil stoppe den slags sociale forståelse og bevis på sammenhold, da det jo beviseligt er det stærkeste våben i verden mod undertrykkelse og kontrol af befolkningen …..
    Tak Christiania, og tak alle de dejlige mennesker der viser sit værd dagligt, og ikke mindst på tidspunkter hvor livet kan gøre lidt mere ondt end ellers….
    På gensyn!!

    • Linda siger:

      Hej Pia!

      Tak for din kommentar!!
      Håber du nød din aften i den grå hal og at det var som du huskede det!!!!
      Dog må jeg sige at det var mange år siden jeg oplevede så meget folk til juleaften.

      Og hvor jeg dog er enig med dig i din sidste del af kommentaren, men vil lige bytte ordet forståelig ud med uforståelig. Men tror nok mig at vide at det var det du mente!🙂

  7. Tom Tofting siger:

    Hej Linda,

    Jeg har bestemt mig for at holde en anderledes jul i år, hvor jeg kun giver og derfor leder jeg efter et arrangement, der har brug for frivilligt arbejde i juledagene – har I brug for flere frivillige eller er i nok?

    //Tom

    • lindasnetsted siger:

      Hej Tom!!
      Tak for din kommentar.
      Der er ofte brug for en hånd mere til det ene eller det andet.
      Vi starter den 22/12 kl. 10 i den grå hall. Og så arbejder vi fra 10 – ?? dagene op til Juleaften og selve juleaften.
      Selve Juleaften er der ikke brug for mere ny hjælp.
      Der har vi allerede fundet de grupper der skal servere mad, stå i barerne og alt det andet.
      Så kan du være med alle 3 dage og du har gjort et godt stykke arbejde så ville det være mærkeligt om der ikke også var arbejde selve juleaften.
      Du skal bare dukke op i den grå hal den 22. Vi melder os ikke til på nogen måde.

      • maja siger:

        Hej Linda.
        Jeg har også overvejet at komme og hjælpe, men primært d.24, hvilket lyder til at i har rigeligt med folk den dag. Har i brug for hjælp dagene efter?

  8. lindasnetsted siger:

    Hej Maja!
    Ja normalt har vi de folk vi har brug for den 24. Men det kan jo ikke skade at komme ind og spørge om der er nogen der behøver hjælp. Men der er stor risiko for at der ikke rigtig er noget mere at lave.
    Men du skal da være mere end velkommen som gæst!!!!
    Og med hensyn med hjælp bagefter. Det vil vi med kyshånd tage imod❤
    Den 27/12 er der oprydning.
    Vi begynder 11.00 og så bliver der ryddet op og væk og hygget.
    Det hele afsluttes med noget god mad. Det skal jo være hyggeligt at arbejde!!!!!

  9. Heidi Nylander Christensen siger:

    Hvis I får brug for ekstra hjælp alligevel d 24, vil jeg mægtig gerne hjælpe🙂 Jeg er i Jylland til d 23 så kan desværre ikke smide energi i det inden😦 One love❤

    • lindasnetsted siger:

      Det eneste du kan gøre er at komme ud og spørge om der er nogen der har brug for mere hjælp.
      Men er det kun den 24 så er der stor sandsynlighed for at der ikke er brug for mere.
      Men du skal være mere end velkommen som vores gæst!!!
      Og der er også oprydning den 27 december, som også er rigtig hyggeligt.
      Kl. 11 i den grå hal!!

  10. Mira siger:

    Hey Linda
    Kan I stadig bruge ekstra hænder i dagene op til jul? Min mor og mig ville rigtig gerne komme og hjælpe til nemlig.

    Bedste hilsner fra Mira

    • lindasnetsted siger:

      Hej Mira!!
      man melder sig ikke til, når man vil være frivillig til Juleløses jul.
      Man dukker bare op og spørger om der er nogen der behøver hjælp.
      Jeg kommer derud den 22. kl. 10, men jeg ved at der er nogen der starter allerede den 21 også klokken 10.
      Er der rigtig mange frivillige kan det godt være at man kommer forgæves, det er i sær hvis man kun kan den 24. december.

  11. Lene siger:

    Hvordan bliver min datter og jeg frivillige? Hun er fjorten og jeg er fyrre. Vi er begge gode i et køkken
    Kh Lene

    • Linda siger:

      Hej Lene,
      Selvom mine svar på ovenstående kommentarer er 2 år gamle, så er det stadigvæk samme procedure.🙂
      Der er rigtig mange der har det samme spørgsmål.

  12. Annie siger:

    Hej det lyder spændende. Hvad koster det og hvordan bliver man tilmeldt???

    • Linda siger:

      Det koster (næsten) ikke noget og man skal ikke tilmeldes!!!🙂❤
      Dørrene til den grå hal og julefesten åbnes kl. 17.00
      Kl 18.00 er der mad som man selv skal gå op og hente.
      Der er flæskesteg, oksesteg og vegetarmad, man skal bare sørge for at stille sig i den rigtige kø🙂
      Bagefter er der risengrød, kaffe, te og konfekt.
      Alt ovenstående er grattis.
      Til julefesten er der også 2 barer, her kan man købe Vin, Øl og Vand.
      Dette er det eneste der koster noget under aftenen.
      I barerne står der Juleløses jul indsamlings bøsser. Har man råd så lægger man en skilling der. :-)Så har vi også noget at lave julefest for næste år!!🙂

  13. Ida Kønigsfeldt siger:

    Hej Linda,
    Mon du skal være frivillig ved Juleløses jul igen i år? Jeg er journalist på FEMINA og skal skrive en artikel om det, og derfor vil jeg meget gerne snakke med dig. Vil du sende mig en mail på ida.koenigsfeldt@femina.dk? På forhånd tak.
    Bedste hilsner, Ida

  14. Anita Lyster siger:

    Hej Linda.
    Mon I mangler hjælp juleaften? Jeg vil gerne tilbyde at komme og hjælpe hvis der er behov for det.

    med venlig hilsen
    Anita

    • Linda siger:

      Du skal være velkommen som frivillig. Der er brug for dem der kommer.
      Men man skal kunne være med fra den 21 december.
      Vi starter den 21 med at bygge det hele op og den 24 er det hele klart.
      Den 24. er alle tjanser for aftenen fordelt, vil man være en del af det skal man være med fra den 21 december.
      Ellers er man mere end velkommen som vores gæst!!!🙂

  15. Susy siger:

    Hej Linda jeg skal være alene juleaften og tænkte at det måske var en mulighed at komme ind til jer, men at komme alene er ikke så nemt. Hvad hvis man bare føler sig mere ensom blandt en masse mennesker, jeg har normalt ikke problemer med at tale med folk, men det her er nyt og jeg er ikke vant til at komme på Christiania, er fra Næstved.. Er det et dejligt åbent sted at komme ?

    • Linda siger:

      Hej Susy.
      Det er et utroligt godt spørgsmål, som er meget svært at svare på.
      Det er et meget stort sted, vi regner med omkring 2000 gæster i gennem i løbet af hele aftenen. Og i slutningen af aftenen bliver nogle folk også meget fulde.
      Min fornemmelse er dog at folk er meget glade og meget åbne.
      Jeg vil anbefale at man kommer tidligt. dørrene åbner 17. Der bliver dækket op til ca. 600 siddende gæster, der er simpelthen ikke plads til flere. Og klokken 18 åbner madboderne, man skal selv gå op og hente sin mad. Den er til gengæld gratis. Der er oksesteg, flæskesteg og vegetarmad.
      Du skriver selv du ikke har problem med at tale med folk og med en siddeplads tror jeg der er gode muligheder for at tale med naboerne.
      På et tidspunkt starter der noget underholdning og det kan også være med til at aflede tankerne.
      Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål.
      Jeg har jo aldrig været gæst selv, jeg har altid arbejdet. Jeg står i en af barerne.

  16. Jo siger:

    Hej Linda, har i brug for frivillige i år op til jul og juleaften for så vi min kæreste og jeg meget gerne hjælpe!

    • Linda siger:

      Hej Jo. Vi har brug for de frivillige der kommer.🙂 D.v.s I dukker bare op.
      Vil man være med selve juleaften skal man være med fra starten af, den 21/12 ca. kl. 10.
      Og også meget gerne til oprydning den 27/12.

  17. sisse siger:

    Hej Linda
    Sejt du hvert år gør denne indsats (og i årevis besvare de samme spørgsmål)!

    Jeg vil lige være sikker på, jeg forstår det korrekt: Hvis man vil være frivillig i år, så skal man afsætte dagene d. 21/12 – 24/12 fra kl. 10-? + d. 27/12?
    Eller er der mulighed for at komme senere i dagene op til d. 24. (hvis nu man arbejder om dagen)?.

    Mvh Sisse

    • Linda siger:

      Hej Sisse.
      Ja, det er faktisk det man skal, afsætte tiden til det. I sær hvis man vil være sikker på et job selve juleaften.
      Men dermed ikke sagt at man skal være der 24/7.
      Nogle kommer senere og andre går tidligere.
      Men om aftnerne er der ikke vildt meget at lave.
      Vi plejer at få serveret aftensmad ved 18-19 tiden og derefter er det mest løse ender der skal bindes sammen og folk begynder at trække hjemad.

Jeg ville blive meget glad for en kommentar :-)

